برگزاری کلاس آنلاین اصول مصاحبه ویژه دانش آموزان خبرنگار کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج (پانا) - کلاس آنلاین اصول مصاحبه نویسی ویژه دانش آموزان خبرنگار شهرستان و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد با تدریس مدرس کشوری خبرگزاری پانا در شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس آنلاین اصول مصاحبه ویژه دانش آموزان خبرنگار کهگیلویه و بویراحمد

مدرس خبرگزاری پانا در این جلسه که به صورت لایو برگزار شد، اظهار کرد: مصاحبه یکی از شیوه‌های کسب خبر است که به منظور بدست آوردن خبری خاص، اطلاع از یک رویداد یا تحول در شرف وقوع یا ویژگی‌های یک حادثه و اتفاق و نیز آگاهی از نظرات شخصی یا گروهی دیگر که مصاحبه شونده شناخت کافی در مورد آنها دارد، صورت می‌گیرد.
امید علی آرین مهر، ویژگی هایی لازم برای یک مصاحبه گر را 1- داشتن ذوق و استعداد نویسندگی1- کنجکاوی، تیزبینی و نکته سنجی2- داشتن صبر و حوصله3- توانایی ایجاد ارتباط با اقشار مختلف4- داشتن عشق و علاقه به کار خبرنگاری بیان کرد.

مدرس خبرگزاری پانا، شروع خوب را یکی از کلیدهای طلایی مصاحبه بیان کرد و گفت: شروع خوب، یعنی طرح یک سوال جذاب و در عین حال راحت که هم باعث جذب شدن مخاطب شود و هم مصاحبه شونده را برای پاسخ به وحشت و زحمت نیندازد.

وی خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: اطلاعات لازم را پیش از انجام گفت‌وگو و مصاحبه فراهم کنید. دست‌خالی جایی نروید. فهرستی از سوالات را تهیه کنید، اما زیاد به سوال‌هایتان تاکید نداشته باشید. چرا که ممکن است جهت و مسیر گفت‌وگو، بسته به پاسخ‌هایی که از مصاحبه شونده می‌گیرید تغییر کند.

خبرنگار: فاطمه زهرا اشرف زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار