هلال احمر طرح دادرس را در 133 مدرسه استان زنجان اجرا کرد

زنجان (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت نهمین دوره طرح ملی دادرس(دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) با استفاده از نرم افزار شاد، در 133 مدرسه این استان اجرا شد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
هلال احمر طرح دادرس را در 133 مدرسه استان زنجان اجرا کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان جمعیت هلال احمر استان زنجان، سید قاسم موسوی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن کشور، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش طرح های مشترکی اجرا می کنند که یکی از مهمترین آنها، طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش برای برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون در نظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها از اصول چهارگانه جمعیت هلال احمر محسوب می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه وجه مشترک فعالیت های جوانان هلال احمر ترویج و گسترش فرهنگ بشردوستی با رویکرد امدادی است، گفت: تقویت علم و دانش امدادی در میان دانش‌آموزان با اجرای طرح ملی دادرس در مدارس این فرصت را فراهم می آورد تا با افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های امدادی این قشر را برای تقویت تاب آوری در جامعه فعال کنیم.
موسوی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح ملی در مدارس استان زنجان افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور مبتنی بر تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث است.
وی ادامه داد: ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران با محوریت دانش آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت های کارگروهی از دیگر اهداف اجرای طرح ملی دادرس( دانش آموزان آماده در روزهای سخت) است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه این طرح در سطح 133مدرسه اجرا شد، گفت: دانش آموزان دختر و پسر پایه هشتم شهرستان های ابهر، خدابنده، طارم، ماهنشان، زنجان، خرمدره و ایجرود از این طرح بهره مند شده اند.
موسوی با بیان اینکه 11 مربی در طرح دادرس فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: این مربیان آموزش های مربوط به این طرح را برای 2هزار و 392 دانش آموز ارائه کردند.
وی یادآروی کرد: نهضت بین المللی صلیب سرخ، پانسمان، بانداژ، آتل بندی و تخلیه اضطراری از مقوله های آموزشی برای دانش آموزان دختر و پسر پایه هشتم، شرکت کننده در طرح ملی دادرس بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح ملی دادرس از یک بهمن ماه سال گذشته در پایه هشتم 133 مدرسه استان آغاز و در 15 فروردین ماه امسال به پایان رسید.
طرح ملی دادرس سال تحصیلی گذشته در سطح 112 مدرسه برای دانش آموزان پایه هشتم دختر و پسر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار