معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

تامین مدرسان و راهبران «هویت کودکان ایران اسلامی »

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، معرفت، باور، میل، اراده و کسب توانمندی ها را عناصر اصلی تکوین و تحول هویت عنوان کرد که باید در دوره ابتدایی به آنها پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۸۰۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تامین مدرسان و راهبران «هویت کودکان ایران اسلامی »

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، سعید ربوشه ضمن اعلام خبر تشکیل کارگروه «راهبران هویت کودکان ایران اسلامی » اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه سند تحول بنیادین به موضوع هویت، نهادینه کردن توسعه و تعمیق این مفهوم امری ضروریست، بنابراین با فراخوان به مناطق، نیروهای علاقه مند، به عضویت این کارگروه درآمده و کتاب «تکوین و تعالی هویت ملی دانش آموزان » از شورای عالی آموزش و پرورش تهیه و به عنوان دستمایه دانشی در اختیار راهبران قرار گرفت.

وی افزود: نظر به انتزاعی و تخصصی بودن مفهوم هویت و با هدف ایجاد فضای درک عمیق تر، مفاد این کتاب تبدیل به پادکست صوتی شده و در گروه هویت در بستر شاد بارگذاری شد.

ربوشه با اشاره به اینکه در ادامه کار، با دعوت از فضلی مشاور پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، هویت از منظر پیش دبستانی به راهبران آموزش داده شد اضافه کرد: در راستای ترسیم الگو و خط سیر این تشکل، راهبران در گروه های 6 نفره به صورت حضوری و غیرحضوری، سلسله گفتمان های هویتی را برگزار کردند که با جمع بندی مفاد مطروحه از سوی راهبران، نگاشت اولیه«منشور هویت کودکان ایران اسلامی» تدوین شد.

وی اظهار کرد: در تکوین این حرکت، دعوت از مدرسان خبره و آموزش تکمیلی راهبران با هدف تامین و تربیت مدرس مدنظر است.

ربوشه در پایان با اشاره به این موضوع که آدمی در تکوین و تحول هویت ناتمام و پویای خود، نقش اساسی دارد بر پرداختن به این مهم در دوره پیش از دبستان و ابتدایی به عنوان زیرساختی قابل توجه تاکید کرده و از اداره دوره اول و پیش دبستانی به عنوان دبیر اجرایی این طرح قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار