رکوردزنی استان اردبیل با بستری ۵۹۷ بیمار مبتلا به کرونا

اردبیل(پانا) - شیوع ابتلا به ویروس خطرناک کرونا در استان اردبیل همچنان در مسیر افزایشی و نگران کننده قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رکوردزنی استان اردبیل با بستری ۵۹۷ بیمار مبتلا به کرونا

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به بستری شدن ۱۱۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته اعلام کرد: با جان‌باختن ۹ نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع فوتی‌های کووید ۱۹ در این استان نیز به هزار و ۵۵۷ نفر رسید.
او افزایش شمار مبتلایان کرونای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل به ۷۹ نفر را نگران کننده خواند و گفت: در شبانه روز گذشته ۸۵ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان با بهبودی نسبی ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به پر شدن ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی و افزایش شمار مراجعان اضافه کرد: بخش‌های اتاق عمل و فیزیوتراپی بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل به بخش کرونا تبدیل شده و یک بخش بیمارستان فاطمی و تمام ظرفیت بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.
حبیب‌زاده سرعت و سطح موج چهارم شیوع کرونا در این استان را نسبت به موج‌های اول، دوم و سوم بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: در یک هفته اخیر آمار مبتلایان جدید و شمار بستری همزمان افراد مبتلا به کرونا در این استان بیش از چهار برابر شده و رکورد‌های جدیدی به ثبت رسیده است.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل در بخش دولتی و خصوصی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است و با روند کنونی شیوع و در صورت بی توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پیش‌بینی می‌شود که تعداد بیماران بستری در استان به ۷۰۰ تا یک هزار نفر برسد.
حبیب‌زاده خواستار تعطیلی همه دورهمی‌ها، مراسم و افطاری‌های دسته جمعی ماه مبارک رمضان شد و گفت: برای مهار این بیماری، رعایت دقیق و جدی پروتکل‌های بهداشتی امری بسیار لازم وضروری است و هر تجمع ضروری چند نفره هم حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله ۲ الی سه متری برگزار شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به افراد مبتلا به کرونا که دارای علائم حاد نبوده و در منزل حضور دارند، توصیه اکید کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با دقت و شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.
آمار فزاینده شیوع ابتلا به ویروس خطرناک کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد، به طوری که هم‌اکنون ۶ شهرستان نیر، کوثر، اصلاندوز، بیله سوار، سرعین و نمین در وضعیت نارنجی شیوع کرونا و ۶ شهرستان اردبیل، گرمی، انگوت، پارس‌آباد، مشکین‌شهر و خلخال در وضعیت قرمز و بسیار خطرناک قرار گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار