معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

دانش آموزان بهترین سفیران سلامت هستند و نقش مهمی در انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده ها دارند

کرمان(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در ارتباط مجازی با مدیران مدارس سراسر استان گفت دانش آموزان بهترین سفیران سلامت هستند و نقش مهمی در انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده ها در شرایط کرونایی دارند.

کد مطلب: ۱۱۷۹۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان بهترین سفیران سلامت هستند و نقش مهمی در انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده ها دارند

ماشا الله میرزاحسینی، در نشست تخصصی با مدیران مدارس سراسر استان که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد با بیان اینکه سلامت روان دانش‌آموزان در بحران کرونا با اختلال مواجه شده است و آنها در معرض انواع آسیب‌ها قرار دارند، افزود: توجه به سلامت جسمانی، روحی و روانی دانش آموزان ضرورتی انکار ناپذیر در راستای تسهیل فرایند یاددهی یادگیری است.

وی خاطر نشان کرد: مسئله مهم، نگاه جامع به سلامت است که فقط شامل جسم دانش آموز نمی‌شود بلکه، سلامت روحی و روانی آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

میرزا حسینی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های جهانی و پژوهش‌های صورت گرفته، دور ماندن طولانی مدت دانش آموزان از مدرسه آسیب روانی بسیاری به آن‌ها وارد می‌آورد و موجب انزوای اجتماعی و تاثیر منفی در رشد مهارت‌های اجتماعی آنان می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس گفت: حفظ سلامت همکاران فرهنگی و دانش آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش استان در شرایط کرونایی است.

وی با اشاره به ارسال تجهیزات بهداشتی به مدارس سراسر استان با اعتباری بالغ بر 12 میلیار ریال گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا 11 میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس استان واریز شده است.

میرزا حسینی خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان کرمان در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی رتبه برتر کشوری را ازآن خود کرده و در ستاد ملی کرونا از آموزش و پرورش استان تجلیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار