مدرس خبرگزاری پانا:

گزارش نویسی هنر غیر مستقیم واقعیت هاست

یاسوج (پانا) -در ادامه برگزاری دوره آموزش خبرنگاری دانش آموزان پسر ویژه شهرستان و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد امروز مبحث گزارش نویسی توسط مدرس کشوری خبرگزاری پانا تدریس شد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
گزارش نویسی  هنر غیر مستقیم واقعیت هاست

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری این دوره با اشاره به اخلاق حرفه ای خبرنگاران به پانا گفت: خبرنگار باید هوشیار باشد و تمام وقایع پیرامون خود را بخوبی ببیند و قدرت تحلیل داشته باشد تا بتواند به خوبی حوادث و رخدادها را منعکس کند. خبرنگار به عنوان نماینده مردم در مقابل مسئولین باید مطالبه گر و جست جوگر باشد.

سید نظام مرادی روند برگزاری دوره آموزش خبرنگاری پسران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در شهرستانها و مناطق استان وجود دارد اما دانش آموزان علاقمند به خبرنگاری با انگیزه فراوان در کلاس ها حضور یافتند.

مدرس خبرگزاری پانا نیز با اشاره به اهمیت یادگیری مهارت گزارش نویسی برای خبرنگاران بیان کرد: اگر وقوع‌ یک رویداد به‌ علت‌هایی‌ دارای‌ اهمیت‌ بیشتری‌ باشد، خبرنگاران برای‌ ارایه‌ توضیح‌ و تفسیر به‌ مخاطبان‌ خود باید از آن‌ رویداد گزارش‌ یا گزارش هایی‌ را تهیه‌ می‌کنند.

صمد احسانی با بیان اینکه گزارش هنر غیر مستقیم واقعیت هاست، گفت: در واقع گزارش شکل بسطه یافته یا گسترش یافته خبر است ک می کوشد جزئیات و مسائل دور از دسترس را در یک خبر صرف را برای خواننده بازگو کند.

مدرس خبرگزاری پانا نقش گزارشگر در تهیه گزارش را حساس و مهم بیان کردو افزود: گزارشگر باید حاصل تلاش خود را به بهترین و جذاب ترین شکل ممکن به خواننده ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار