در اختتامیه کارگروه سفیران سلامت عنوان شد:

حفظ سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان از وظایف مهم آموزش و پرورش است

تهران( پانا)- در اختتامیه کارگروه سفیران سلامت با توجه به نزدیک شدن هفته سلامت به اهمیت جایگاه مراقبان سلامت در آموزش و پرورش تاکید شد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
حفظ سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان از وظایف مهم آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، حسن محمدی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران، حفظ سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان را از وظایف مهم آموزش و پرورش قلمداد کرد.

محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران در اختتامیه کارگروه سفیران سلامت، هفته سلامت را یادآور روزهایی دانست که مراقبان سلامت با تلاش و کوشش، سلامت و امنیت دانش آموزان و معلمان را فراهم کردند و به همین مناسبت در این هفته، اززحمات ارزشمند حوزه بهداشت و مراقبان سلامت قدردانی خواهد شد.

سیف؛ رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران نیز ضمن تبریک هفته سلامت گفت: محور توسعه هر جامعه نیروی انسانی است، اگر نیروی انسانی یک جامعه سالم باشد قطعاً راه‌های پیشرفت را سریع تر طی می‌کنیم و در این عرصه همکاران ما،مسئول تامین سلامت جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های پیش و قبل از ورود ویروس کرونا این جایگاه برای حوزه بهداشت ایجاد نشده بود، اما امروزه در تمام جلسات، موضوع سلامت و تامین سلامت جسمی دانش آموزان و همکاران در اولویت است.

سیف با اشاره به توزیع نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: جایگاه مراقبان سلامت در مدارس باید مورد اهمیت قرار گیرد، چرا که در تامین نیروی انسانی جایگاه مراقبان سلامت در گروه دوم است و این جایگاه باید تغییر کند و در کنار معلم در گروه اول قرار گیرند.

وی ادامه داد: کارگروه سفیران سلامت از فعال‌ترین کارگروه‌های آموزش و پرورش شهر تهران بوده اند و قطعاً فعالیت این گروه در حوزه بهداشت می تواند تاثیرگذار باشد.

سید محمدهادی حسینی مدیر آموزش و پرورش منطقه 13 نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و خدا قوت به همکاران حوزه بهداشت گفت: حوزه بهداشت آموزش و پرورش تا قبل از کرونا در حاشیه بود و فعالیت های این حوزه به وضوح دیده نمی‌شد، اما این ویروس با وجود اینکه مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرد در رعایت اصول بهداشتی تاثیر خوبی داشت و امروزه در سطح کلان و آموزش و پرورش، فعالیت این حوزه بسیار حائز اهمیت است. در این شرایط بحرانی، حوزه بهداشت با سیاست‌های درست و به موقع وبا رعایت شیوه نامه های بهداشتی توانست بهترین عملکرد را داشته باشد.

وی افزود: آموزش، نیازمند پرورش است و وظیفه حوزه پرورشی، حفظ سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان است.

در ادامه جلسه دبیر کارگروه با اشاره به فعالیت‌های کارگروه سفیران سلامت در سال جاری گفت: مسابقه ای برای سفیران سلامت به صورت دلنوشته و خلاقیت برگزار شد و هر منطقه با ارسال ۲۳اثر منتخب از دانش آموزان در این مسابقات شرکت کردند. نتایج آثار برتر به زودی اعلام خواهد شد.

همچنین در هفته سلامت، آزمون سفیران سلامت به صورت الکترونیکی در هر سه مقطع برای دانش آموزان با سوالات ویژه برای هر مقطع برگزار خواهد شد و مناطق از برگزیدگان منطقه خود در این آزمون تقدیر به عمل خواهند آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار