آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از تعیین تکلیف امتحانات تا اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی

تهران (پانا) -– قول وزیر آموزش و پرورش برای رفع مشکل ‎معلمان دانشسرایی، اعلام شرایط پذیرش در دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی و اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش از خبرهای مهم حوزه تعلیم و تربیت در هفته اخیر هستند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
از تعیین تکلیف امتحانات تا اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی

سرانجام بعد از همه بحث و جدل‌هایی که هفته های اخیر بر سر برگزاری امتحانات خرداد ماه دانش‌آموزان جریان داشت، این هفته تکلیف آزمون‌ها مشخص شد و قرار شد امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار شود و در سایر پایه‌ها مسئولیت نمره به عهده مدرسه است. امتحانات داوطلبان آزاد، جهشی، ایثارگران و بزرگسالان نیز خردادماه به صورت حضوری خواهد بود. بعضی دروس هنرستانی یعنی دروس شایستگی‌های فنی و استانداردهای مهارت‌، شاخه‌های تحصیلی فنی حرفه ای و کاردانش هم حضوری امتحان خواهند داد.

این هفته سازمان نوسازی مدارس هم در یک اقدام زیبای فرهنگی «عثمان محمدپرست» موزیسین پیشکسوت خراسانی را به عنوان سفیر مدرسه سازی انتخاب کرد. «عثمان» که بیشتر عمر خود را در شهر خواف زیسته است سال‌هاست به جرگه خیرین مدرسه ساز کشور پیوسته و گاه در خانه خود میزبان دانش‌آموزان علاقه‌مند به موسیقی محلی این خطه از کشور است. سازمان نوسازی مدارس اخیرا نشان «سفیر مدرسه‌سازی» خود را به استاد اهدا کرده است.

رونمایی از ساخت «سریال تلویزیونی هنرستان» در استان آذربایجان غربی، اعلام اسامی پذیرفته شدگان یک برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی سال 1399، قول وزیر آموزش و پرورش برای رفع مشکل ‎معلمان دانشسرایی، اعلام شرایط پذیرش در دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی، آغاز «ثبت سفارش کتاب‌های درسی» سال تحصیلی 1400-1401 و جمع آوری ایده‌ها و نظرات کارشناسی برای ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول از دیگر خبرهای مهم حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

اعلام اسامی پذیرفته شدگان یک برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی سال 1399

با عنایت به برگزاری آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۹، از سوی مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، اسامی پذیرفته شدگان یک برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۹، اعلام شد.

قبول شدگان مکلفند، به منظور طی سایر مراحل قبل از استخدام (بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، گواهی عدم سوءپیشینه، آزمایش و معاینات پزشکی، تشکیل پرونده استخدامی و آمادگی جهت شرکت در دوره‌های مهارت آموزی) با توجه به موارد ذکر شده در اطلاعیه، اقدام کنند.

تکلیف امتحانات خردادماه مشخص شد

جلسه معاون آموزش متوسطه بامعاونین آموزش متوسطه استان‌ها به صورت مجازی برگزار شد. در این جلسه مجازی که رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی حضور داشت به روند برگزاری امتحانات خرداد 1400 پرداخت.

خسرو ساکی گفت: امتحانات خردادماه 1400 فقط برای دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم براساس مصوبه977 شورای عالی به صورت حضوری و برای سایر پایه‌ها و دروس غیر فنی و پایه فنی مسولیت برنامه ارزشیابی برعهده مدیر مدرسه باتصمیمات شورای مدرسه است.

وی درادامه گفت: امتحانات داوطلبان آزاد، جهشی، ایثارگران و بزرگسالان به صورت حضوری است.

ساکی در پایان درخصوص امتحانات دروس شایستگی‌های فنی و استانداردهای مهارت، شاخه‌های تحصیلی فنی . حرفه ای و کاردانش به صورت حضوری است و طراحی سوال براساس وضعیت قرمز طراحی خواهد شد.

عثمان محمدپرست «سفیر مدرسه‌‌سازی» شد

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، نشان «سفیر مدرسه‌سازی» را به استاد «عثمان محمدپرست»، هنرمند برجسته و استاد موسیقی مقامی خراسان رضوی، اهدا کرد.

استاد محمدپرست به‌واسطه «دوتار» خود، بانی ساخت بیش از۹۰۰مدرسه در ایران است، لذا به‌پاس قدردانی از فعالیت‌های خیر خواهانه‌ وی، مدرسه‌ای به نام استاد عثمان محمدپرست، در شهر خواف احداث می‌شود.

قول وزیر آموزش و پرورش برای رفع مشکل ‎معلمان دانشسرایی

وزیر آموزش و پرورش در پیامی از پیگیری ‎مطالبه و رفع مشکل ‎معلمان دانشسرایی، خبر داد. محسن حاجی میرزایی در پیامی نوشت: ‏وظیفه می‌دانم که پیگیر ‎مطالبه و رفع مشکل ‎معلمان دانشسرایی، باشم.

وی در ادامه این پیام خاطر نشان کرد: برای حل این مشکل در کنار همکاران و در حال ‎تعامل و هم افزایی با ‎مجلس شورای اسلامی، ‎سازمان بازنشستگی و ‎دیوان عدالت، هستیم تا این مسئله به سرعت، حل شود.

شرایط پذیرش در دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی اعلام شد

ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون ورودی دبیرستان ها و هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی از 21 فروردین 1400 در تمامی استان های کشور آغاز شد.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری ضمن اعلام این خبر افزود: تمامی دانش آموزان پایه نهم سال تحصیلی 1400-1399، مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند و ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی، کسب حداقل معدل کتبی «17» در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خردادماه بدون اعمال نمرات تکوینی) برای فارغ التحصیلان پایه نهم، است.

وی در ادامه بیان کرد: هر داوطلب صرفاً می‌تواند در نمون برگ تقاضای ثبت نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری(علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی، از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی، از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها در اختیار داوطلبان قرارمی‌گیرد. مشخّصات و ظرفیّت پذیرش هر رشته در مدارس نمونه دولتی استان به هنگام ثبت‌نام، برای داوطلبان قابل مشاهده خواهد بود.

ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، از روز شنبه مورخ 21 فروردین1400 تا روز سه شنبه، مورخ 31 فروردین1400 از طریق سامانه ثبت‌نام ادارات کل آموزش و پرورش استان ها انجام خواهد شد.

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، رأس ساعت 9 صبح روز جمعه، مورخ 18 تیر 1400در سراسر کشور به‌ صورت هم‌زمان، برگزار خواهد شد.

داوطلبان در این آزمون به 100 سوال در مدت 120 دقیقه پاسخ می دهند. سؤالات آزمون از کتب درسی: آموزش قرآن و پیام های آسمان، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی (جغرافیا، تاریخ، مدنی)، زبان انگلیسی، علوم تجربی و ریاضی پایه نهم سال تحصیلی 1400-1399 طرح می شود.

پذیرش دانش‌آموزان در آزمون ورودی، بر اساس میانگین نمره کل آزمون ورودی و معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم به نسبت مساوی؛ ( 50% نمره آزمون ورودی و 50% معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم) خواهد بود. شرط محاسبه50% معدل کتبی، برای پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی، داشتن حداقل معدل کتبی «17» ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خردادماه پایه نهم بدون اعمال نمرات تکوینی) در سال تحصیلی 1400-1399 است.

آغاز «ثبت سفارش کتاب‌های درسی» سال تحصیلی 1400-1401

ثبت سفارش الکترونیکی و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1400-1401 از 22 فروردین ماه، آغاز شد.

ثبت سفارش در همه دوره‌ها، اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش‌آموزان با نیاز های ویژه، از طریق سامانه www.irtextbook.ir یاwww.irtextbook.com به دو شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده صورت خواهد گرفت.

در شیوه فردی، والدین گرامی دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره ای دانش‌آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه و به صورت جمع، نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانش‌آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول عادی، پیش‌حرفه ای استثنایی و دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه ای استثنایی، از تاریخ 6 تیرماه 1400 صورت خواهد گرفت.

رونمایی از ساخت «سریال تلویزیونی هنرستان» در استان آذربایجان غربی

با حضور وزیر آموزش و پرورش، فرآیند ساخت «سریال تلویزیونی هنرستان» با هدف بسط و گسترش رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و با همکاری آموزش و پرورش و صدا و سیمای استان آذربایجان غربی آغاز شد.

این سریال محصول همکاری مشترک آموزش و پرورش و صدا و سیمای استان آذربایجان غربی است و در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی و با همکاری صدا و سیمای استان تولید می‌شود.

جمع آوری ایده‌ها و نظرات کارشناسی درباره ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول

دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش طی فراخوانی از ذی‌نفعان آموزش‌وپرورش خواست تا ایده‌ها و نظرات کارشناسی درباره ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را ارائه دهند.

این فراخوان در راستای زمینه‌سازی و تسهیل دسترسی فراگیر به تجارب و نظرات ارزشمند اساتید، نخبگان دانشگاهی، حوزوی، مدیران، کارشناسان و فرهنگیان ارجمند و دریافت دیدگاه‌های اندیشمندان و صاحب‌نظران، اعضای محترم انجمن‌ها و اندیشه‌های علمی و پژوهشی و سایر سازمان‌های سهیم و مؤثر در بهبود عملکرد کیفیت مدارس تدوین شده است.

بنابراین، با توجه به این مهم و به‌موازات تلاش در جهت تحکیم و تعمیم جایگاه تحولی، علمی و کاربردی آموزش‌وپرورش، تحقق اهداف تحولی و تربیت دانش‌آموزان کشور، از کلیه صاحب‌نظران حوزه‌های مرتبط با آموزش‌وپرورش، کارشناسان، فرهنگیان عزیز، ذی‌نفعان و علاقه‌مندان حوزه آموزش‌وپرورش دعوت می‌شود به‌منظور مشارکت و کمک به اصلاح و ترمیم سند تحول بنیادین مبتنی بر سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش، بنیان‌های نظری (مبانی نظری سند تحول)، تجربیات زیسته و اجرایی، تغییرات و تحولات محیطی، پژوهش محوری، توجه توأمان به «آرمان» و «واقعیت» و شاخص پذیر نمودن اجرای سند تحول، با ارائه خلاصه ایده‌ها و نظرات کارشناسی خود پیرامون موضوع و با توجه به هر یک از محورهای این فراخوان، دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش را در بهره‌مندی از نظرات علمی و راهگشا، یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار