نخستین مجوز گردشگری کشاورزی در چاراویماق صادر شد

تبریز(پانا) - معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از صدور نخستین مجوز گردشگری کشاورزی در شهرستان چاراویماق خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نخستین مجوز گردشگری کشاورزی در چاراویماق صادر شد

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، بایرام زاده معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: مجموعه گردشگری کشاورزی در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع و در اراضی روستای حاجی کند، در حاشیه رودخانه آی دوغموش ایجاد شده و عمده فعالیت آن پرورش ماهی قزل‌آلا است.

او گفت: با توجه به اینکه این مرکز در مسیر گردشگری به آبگرم «منیشگه» قرار دارد هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران بوده و در فصول بهار و تابستان به عنوان یکی از مراکز شناخته شده گردشگری شهرستان به ارائه خدمات می‌پردازد.

بایرام زاده افزود: گردشگری کشاورزی یکی از بخش‌های کارآمد و با ظرفیت این صنعت پویا محسوب می‌شود که آذربایجان شرقی با دارا بودن اراضی و مزارع پر رونق، ظرفیتی بی‌نظیر در این حوزه را دارا است که طی یک سال اخیر با آغاز فعالیت چند مرکز گردشگری کشاورزی در استان، شاهد رونق این بخش در استان هستیم.

او از چاراویماق به عنوان یکی از شهرستان‌های با ظرفیت آذربایجان شرقی در حوزه کشاورزی یاد کرد که رونق بخشی به گردشگری کشاورزی آن در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارد و در این راستا نخستین مجوز گردشگری کشاورزی آن صادر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار