ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با پانا

امکانات بحرین بیشتر از ایران نیست؛ آنها با پول و لابی میزبانی را از ایران گرفتند

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است بحرین به دلیل زور و پول بیشتر و لابی‌گری توانسته میزبانی مقدماتی جام جهانی را بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
امکانات بحرین بیشتر از ایران نیست؛ آنها با پول و لابی میزبانی را از ایران گرفتند

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با پانا، در خصوص عملکرد تیم ملی مقابل سوریه گفت: « سوریه حریف قدرتمندی نیست و نتوانست ضعف و قوت تیم ما را در این مقطع نشان دهد. اگر در تاریخ بازی‌های ما با این تیم نگاه کنید، می‌بینید که خیلی با شانس و اقبال توانستند یک بار ما را شکست دهند. وقتی بازی تدارکاتی در نظر می‌گیریم، هدف و نیت این است که تیم قدرتمندی مقابل ما قرار بگیرد که به ما فشار بیاورد و در نقاط مختلف زمین بتوانیم ضعف‌ها را شناسایی و برطرف کنیم. موقعی که تیم ضعیفی مثل سوریه مقابل ما قرار می‌گیرد، این قدر دست و پابسته است که چیزی از ضعف‌های ما نمی‌بینم و پوشیده می‌ماند. آن وقت در بازی‌های رسمی ضعف‌ها خودش را نشان می‌‎دهد و ضربه می‌بینیم. »

وی ادامه داد: « در همین بازی با تیم ضعیفی مثل سوریه هم یکسری اشتباه در خط دفاعی، هافبک و حتی حمله داشتیم. فضاهای زیادی به آنها دادیم و چند موقعیت خوب هم نصیبشان شد که استفاده نکردند. اگر مقابل تیم‌های خوب و در بازی‌های رسمی، چنین اشتباهاتی کنید دیگر آنها مثل سوریه نیستند که راحت از این فرصت‌ها بگذرند. قدرت سرزنی، شوت‌زنی و دریبل‌زنی تیم‌های سطح اول مسلماً بهتر از تیم‌هایی مثل سوریه است و آن وقت دچار مشکل می‌شویم. »

قاسم‌پور در ادامه درباره سلب میزبانی از فوتبال ایران و میزبانی بحرین از ایران در انتخابی جام جهانی گفت: « فکر نکنید امکانات بحرین بهتر از ایران بود که توانست میزبانی را بگیرد. آنها زور و پول و لابی‌گری‌‎شان بیشتر از ما بود. متأسفانه امکانات، مدیریت و زور ما کم است، صرف گرفتن کرسی در ای‌اف‌سی کفایت نمی‌کند. اگر می‌توانستیم از تیم‌های همگروه خود میزبانی کنیم، کار راحت‌تر می‌شد. البته که هنوز هم شانس صعود داریم و می‌توانیم با برنده شدن مقابل عراق و بحرین صعود کنیم اما کار پیچیده‌تر شده است. »

وی ادامه داد: « همیشه فوتبال ما کارهای سخت را انجام داده است. جاهایی کارهای سخت‌تر از الآن را هم با موفقیت پشت سر گذاشتم مثل بازی با استرالیا در ملبورن؛ درست است که آن موقع فوتبالیست‌های خوب و مطرحی داشتیم اما الآن هم برخی از بازیکنان لژیونر را داریم که دارند خوب کار می‌کنند. تجربه‌های زیادی به دست آوردند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کند. گاهی غیرت و تعصب و یکدلی بازیکنان هم در یک برهه به کار می‌آید.»

پیشکسوت فوتبال ایران تأکید کرد: « درست است در کار گروهی تیم ملی کمی مشکل دارد اما از لحاظ فردی هم نفرات خیلی خوب و تاثیرگذاری داریم که سرتر از نفرات تیم‌های همگروه هستند. به امید خدا همه چیز کمک کند تا سربلند از این آزمون سخت عبور کنیم. خلاقیت فردی، قدرت سرزنی در ضربات ایستگاهی و توپ‌های بلند می‌تواند در مسابقات پیش رو به تیم ملی کمک کند. ضمن اینکه مطمئن باشید عراق و بحرین از تیم ما می‌ترسند. ترس آنها بیشتر از ماست و این می‌تواند به اعتماد به نفس تیم ما کمک کند. گرچه مربی ما باید هوشیار باشد و بستگی دارد چطور از بازیکنان ما بازی بگیرد و آنها پتانسیل خود را نشان دهند. اما از لحاظ تجربه و اعتمادبه نفس بازیکنان خوبی داریم که در تیم‌های اروپایی تمرین و بازی می‌کنند. »

ابراهیم قاسمپور در پایان گفت:« چیدمان و نحوه بازی گرفتن از بازیکن خیلی مهم است. در بازی با سوریه دیدیم که یک بازیکن چپ پا را در پست غیرتخصصی و به عنوان مدافع راست بازی داده بودند. درحالی که دفاع راست‌های خیلی خوبی داریم. وریا غفوری خیلی دارد خوب کار می‌کند و تعجب می‌کنم چرا از او استفاده نمی‌کنند. مربیگری سلیقه‌ای است و گاهی اوقات بدسلیقگی به تیم‌ها ضرر می‌زند. وقتی به کسی اختیار می‌دهیم، نباید دخالت کنیم و اجازه بدهیم کارش را بکند. در شرایط سخت فوتبال ما توانایی خودش را نشان داده است. بازیکنان ما تجربه و اعتمادبه نفس خوبی دارند. دلهره رقبا و کیفیت خوب بازیکنان ما می‌تواند دلگرمی به ما بدهد تا تیم ملی در این راه سخت پیروز شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار