در گفت‌وگو با پانا

ابراهیم قاسم‌پور: تیم‌های بزرگ جهان علاقه‌ای به بازی دوستانه با تیم ملی ایران ندارند

بعضی بازی‌ها فقط هزینه روی دست فدراسیون می‌گذارد/ اسکوچیچ باید به جای تغییر و تحول به فکر هماهنگ کردن تیم ملی باشد/ غیبت رضائیان و غفوری در تیم ملی غیرمنطقی است

تهران (پانا) - سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال امید ایران و ملی‌پوش فوتبال ایران در جام جهانی 1978 معتقد است تیم ملی بوسنی حریف دوستانه خوبی برای تیم ملی ایران نیست.

کد مطلب: ۱۱۳۷۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم قاسم‌پور: تیم‌های بزرگ جهان علاقه‌ای به بازی دوستانه با تیم ملی ایران ندارند

ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با پانا، درباره اعلام لیست 23 نفره تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار تدارکاتی مقابل بوسنی گفت: « طبیعی است که هر مربی وقتی هدایت یک تیم را بر عهده می‌گیرد، تغییر و تحولاتی هم در ترکیب تیم به وجود می‌آورد. اسکوچیچ هم از این قاعده مستثنی نیست و بازیکنانی را برای این بازی انتخاب کرده که از نظر تاکتیکی و هماهنگی انتظارات او را برآورده کند، اما من معتقدم برای جابجایی و تغییرات در ترکیب یک تیم، مربی به زمان نیاز دارد تا بتواند تفکرات خود را القا کند و اکنون تیم ملی زمان کافی برای این تغییرات در اختیار ندارد. »

وی ادامه داد: « به نظرم به جای تغییر و جابجایی باید هماهنگی بازیکنان مدنظر قرار می‌گرفت. البته همان‌طور که گفتم این حق طبیعی هر سرمربی است. به هرحال بازیکنانی که شرایط سنی‌شان بالا رفته یا بازیکنانی که شایسته‌تر هستند باید در ترکیب تیم قرار بگیرند و مربی صلاح دیده در این موقعیت این جابه‌جایی‌ها صورت بگیرد، اما همان‌طور که گفتم به نظر من الان وقت هماهنگی در تیم ملی است. »

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال زیر 23 سال ایران درباره عدم دعوت از وریا غفوری رامین رضاییان از سوی اسکوچیچ گفت: « من هم موافق عدم حضور این دو بازیکن در ترکیب تیم ملی نیستم، به این خاطر که وریا غفوری و رامین رضاییان سال‌هاست در پست تخصصی خود کار می‌کنند و از بازیکنان توانمند ایران محسوب می‌شوند، شاید این جابجایی کمی منطقی به نظر نرسد اما این موضوع به سلیقه مربی می‌گردد و ما نمی‌توانیم در خصوص آن اظهار نظری کنیم. من به یاد دارم در یک بازی مسعود شجاعی در دفاع راست به میدان رفته بود در صورتی که این پست به بازیکن خلاق از نظر تاکتیکی با سرعت بالا نیاز دارد و حتی اگر از شجاعی هم سؤال پرسیده می‌شد که در این پست می‌تواند خوب بازی کند یا خیر، معتقد بود در این پست نمی‌تواند تمام توانایی خود را نشان بدهد، بنابراین در چنین شرایطی سلیقه مربی خیلی دخیل است. »

قاسم پور در پاسخ به این سؤال که آیا بوسنی حریف مناسبی برای تیم ملی در بازی تدارکاتی هست یا خیر، عنوان کرد: « به هیچ عنوان. سالیان سال است که به خاطر تحریم‌ها یا مسائل سیاسی که به فوتبال آمده است، ما بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی نداریم. البته این موضوع به وضعیت مالی فدراسیون هم برمی‌گردد؛ معمولاً تیم‌های قدرتمند دنیا تمایل به بازی با تیم ملی فوتبال ایران را ندارند. من فکر می‌کنم اگر گلچینی از بازیکنان داخلی برای بازی‌های تدارکاتی در نظر بگیریم کارایی بهتری نسبت به حریفان ایران خواهد داشت. این حریفان از نظر فنی آورده‌‌ای برای فوتبال ایران ندارند و تنها هزینه رفت و آمد روی دست فدراسیون فوتبال می‌گذارد. »

کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ملی با اسکوچیچ می‌تواند از گروه خود صعود کند، گفت: « شرایط تیم ملی با هر مربی سخت است، حتی اگر کی‌روش یا بهترین مربی دنیا هم با این وضعیت هدایت تیم را بر عهده می‌گرفتند کار سختی پیش رو داشتند. اما من فکر می‌کنم بهتر بود به جای اسکوچیچ از یک مربی ایرانی استفاده می‌کردند. بازیکنان فوتبال ما همیشه نشان دادند در شرایط سخت بر اساس عرق ملی و یا امدادهای غیبی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. »

وی در پایان گفت: « دو بازی سخت مقابل بحرین و عراق داریم و خوشبختانه این دو بازی در ایران برگزار می‌شود، اما نباید فراموش کنیم که قطعاً این دو تیم مقابل ایران بسته بازی خواهند کرد و زمانی که یک تیم مقابل ایران بسته بازی کند، تیم ما توانایی تاکتیک رسیدن به گل را ندارد. در چنین شرایطی من معتقدم هر مربی ایرانی هم می‌توانست به جای اسکوچیچ هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. تیم ملی اگر کی‌روش را به هر دلیل از دست داد، انتظار می‌رفت یک مربی با رزومه قوی هدایت آن را بر عهده بگیرد اما اسکوچیچ مربی وزن‌دار و با کارنامه درخشانی هم نبود که حالا حضور او به تیم ملی وزن بدهد، بنابراین در چنین شرایطی هر مربی ایرانی هم می‌توانست هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار