دستورالعمل جدید فعالیت مدارس سیستان و بلوچستان اعلام شد

زاهدان –(پانا)- مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت با عنایت به آخرین تغییرات رخ داده در رنگ‌بندی شهرستانها از لحاظ شیوع بیماری کرونا فعالیت مدارس و نحوه حضور کارکنان اداری و آموزشی نیز تغییر کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۶۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل جدید فعالیت مدارس سیستان و بلوچستان اعلام شد

داود گلی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: از 19 فروردین 1400 تا اطلاع ثانوی در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، بمپور، زابل، هیرمند، هامون، نیمروز، زهک، دشتیاری، چابهار و کنارک که شرایط قرمز و نارنجی دارند؛ مدارس به طور کامل تعطیل است (اعم از مدیر، معاونان و معلمان) و فرایند آموزش به شکل غیرحضوری ادامه دارد. همچنین در این شهرستان‌ها فعالیت کارکنان اداری می‌بایست براساس حضور یک سوم افراد در محل کار برنامه ریزی شود.

وی افزود: در شهرستان‌های خاش، تفتان، دلگان، سراوان، گلشن، سرباز، راسک، میرجاوه، قصرقند، نیکشهر، فنوج، سیب و سوران و مهرستان که دارای وضعیت زرد و آبی هستند فعالیت مدارس با حضور اختیاری دانش آموزان پایه های اول و دوم و دروس کارگاهی شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش و با حداکثر 10 نفر در هر کلاس انجام می شود. پایه های سوم به بالا نیز فرایند آموزش را به صورت کاملا غیرحضوری دنبال خواهند کرد. همچنین در این شهرستانها فعالیت کارکنان اداری می‌بایست براساس حضور دو سوم افراد در محل کار برنامه ریزی شود.

مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به ارسال دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری به ادارات آموزش و پرورش و مدارس سطح استان، افزود: دقت نظر و تمکین به قانون و مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا یک ضرورت است و همه باید تابع مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده باشیم.

گلی خاطرنشان کرد: آنچه برای دستگاه تعلیم و تربیت اولویت دارد، صیانت از سلامت همکاران و دانش آموزان و رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی خواهد بود؛ بنابراین وحدت رویه و اجرای صحیح دستورالعمل های اجرایی در راستای فعالیتهای آموزشی و تربیتی مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: چنانچه تغییراتی در نحوه فعالیت مدارس ایجاد شود و ستاد کشوری و استانی مقابله با اپیدمی کرونا مصوبه جدیدی را ابلاغ نمایند، مراتب از طریق پورتال و کانالهای ارتباطی این اداره کل، اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار