زاهدان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

زاهدان (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خبر داد شهرستان زاهدان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت قرمز کرونا و ۱۰ شهرستان دیگر استان در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۷۵۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
زاهدان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علیرضا شهرکی اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتحاذ شده محدودیت های لازم به ادارات، اصناف و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و از فردا اجرایی خواهد شد به طوری که در شهرهای قرمز تا یک سوم کارکنان برای خدمات ضروری می‌توانند حضور داشته باشند و بقیه به صورت دورکاری فعالیت کنند.
وی ادامه داد: هم اینک شهرستان های پنج گانه سیستان، ایرانشهر، بمپور، چابهار، کنارک و دشتیاری در وضعیت نارنجی و شهرستان های خاش، تفتان، دلگان، سراوان، سرباز و راسک در وضعیت زرد قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ابتلا به کرونا در استان روند صعودی گرفته بطوریکه با افزوده شدن ۹۲ مورد جدید شمار مبتلایان به این بیماری در استان به ۲۸ هزار و ۹۹۲ نفر رسید.

شهرکی بیان کرد: همچنین تاکنون یکهزار و ۲۰۱ نفر در سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای با وضعیت قرمز فقط مشاغل ضروری گروه یک فعالیت می کنند و ادارات و سازمانها نیز باید با یک سوم نیروها و بقیه به صورت دورکار فعالیت می کنند. رفت و آمد به شهرهای قرمز و نارنجی با پلاک غیربومی نیز ممنوع است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ورود مسافران نوروزی به استان، تجمع های خانوادگی و عدم رعایت پروتکل ها را از دلایل افزایش ابتلا به کرونا عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار