موارد بستری بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان 3 برابر شد

۲۱۲ نفر به کرونای جهش یافته مبتلا شدند

زاهدان (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد روند موارد مثبت و موارد بستری بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان درمقایسه با هفته اول 1400 سه برابر افزایش پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۱۷۶۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
موارد بستری بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان 3 برابر شد

سید مهدی طباطبایی در نشست کمیته پیشگیری و مراقبت بیماری کرونا طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: متاسفانه درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان سیستان بلوچستان کاهش یافته و موارد بیماری رو به افزایش است و خیز جدید بیماری در حال اتفاق است.

وی افزود: متاسفانه روند بیماری کرونا در کشور نگران کننده و افزایشی است و شاهد شروع خیز چهارم در کشور و شروع خیز سوم بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

وی گفت: تعداد کل موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به 29 هزار 369 نفر رسید و متاسفانه موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا از مرز هزار 200 نفر گذشت.

وی ادامه داد: وی با ابراز نگرانی از روند روبه افزایش ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تاکنون 212 نفر مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی شده است و نگرانی از جایگزینی ویروس جهش یافته انگلیسی با ویرس قبلی وجود دارد.

طباطبایی با اشاره به این موضوع که برای مقابله با کرونا باید مشارکت مردم، هماهنگی بین بخشی و ارتقاء کمی و کیفی خدمات را داشته باشیم، افزود: برای مقابله و مدیریت بیماری باید با مردم برای مردم برنامه ریزی و مداخله داشته باشیم و از همه هم استانی های عزیز درخواست می شود برای حفظ سلامتی خودشان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان کرد: سازمان جهانی بهداشت سال 2021 را با هدف تقدیر از زحمات مدافعان سلامت، سال بین المللی مدافعان سلامت نامگذاری کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار