صدور نخستین هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان در سال جدید؛

توفان گردوخاک شمال سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور نخستین هشدار سطح نارنجی این اداره کل گفت از اواخر یکشنبه وزش باد شدید و گردوخاک و توفان گردوخاک پنج شهرستان شمال استان را فرا می گیرد.

کد مطلب: ۱۱۷۳۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
توفان گردوخاک شمال سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

محسن حیدری در گفت وگو با پانا اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود بیشینه سرعت باد در این مناطقه به 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت برسد.
وی افزود: خیزش گردوخاک، کاهش شدید دید و کیفیت هوا، اختلال در ترددهای جاده ای، احتمال بروز خسارت در گلخانه ها، احتمال سقوط مصالح ساختمانی و اشیاء از ساختمان های درحال احداث، کاهش حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما درمناطق شمالی و مرکزی استان از پیامدهای این باد شدید است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به فعال شدن چشمه های تولدی گردوغبار شمال استان و مرز شرقی انتظار می رود با وزش باد شدید توده عظیم گردوغبار شکل گیرد و رفته رفته به عرض های پایین در نوار شرقی و برخی مناطق مرکزی نیز شود.
حیدری تصریح کرد: توصیه می شود از تردد های غیر ضروری در محورهای مواصلاتی شمال استان خودداری شود و کشاورزان نسبت به کنترل پوشش گلخانه ها اقدام کنند.
وی اضافه کرد: آمادگی دستگاههای امدادی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط دانشگاههای علوم پزشکی از توصیه های دیگر هواشناسی برای عبور از شرایط پیش رو در شمال استان است.
وی گفت: انتظار می رود وزش باد شدید و توفان گردوخاک روز پنجشنبه با کاهش سرعت وزش باد پایان یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار