گرد و غبار دید افقی در زابل را به 300 متر کاهش داد

زاهدان (پانا) - معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت به سبب وزش باد و گرد و غبار گسترده شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به 300 متر کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۱۷۰۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
گرد و غبار دید افقی در زابل را به 300 متر کاهش داد

محمود دیانتی در گفت وگو با پانا اظهار کرد: همانطور که انتظار می رفت امروز بر شدت وزش باد در سطح استان افزوده شد و اکثر مناطق نیمه شمالی استان به ویژه زاهدان و شهرستان های شمال استان درگیر پدیده های خاکدار شدند.
وی افزود: تا کنون بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 16 متر بر ثانیه معادل 58 کیلومتر بر ساعت رسیده است که انتظار می رود به تدریج بر سرعت این باد افزوده شود.
دیانتی ادامه داد: در زهک از دیگر شهرستان های شمالی استان نیز وزش باد شدید و گردوخاک سبب شد تا شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر به 1000 متر کاهش یافت.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در زاهدان نیز به سبب گردوغبار شدید، شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی این شهر به حدود 500 متر کاهش یافته و بیشینه غلظت ذرات غبار در هوای این شهر نیز به بیش از 6800 واحد یعنی 44 برابر حد مجاز رسیده است.
وی گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود وزش باد شدید و گردوخاک امروز ادامه داشته باشد. البته بعدازظهر بر سرعت وزش باد افزوده می شود.
دیانتی تصریح کرد: پیش بینی می شود بیشینه سرعت وزش باد در استان به 110 کیلومتر بر ساعت و حتی بیشتر از آن نیز برسد.
این مسئول خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود مردم از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی شمال و مرکز استان خودداری کنند و تا حد امکان در شرایط کنونی از خانه خارج نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار