توصیه هایی برای یک تعطیلات سالم

ملارد(پانا)- درست است که حضور در مهمانی‌های مختلف و تعارفات بی جا خیلی وقت‌ها سبب پرخوری می‌شود اما با رعایت بعضی نکات به سادگی می‌توان از دچار شدن به بیماری و تلخ شدن این ایام جلوگیری کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۲۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
توصیه هایی برای یک تعطیلات سالم

به گزارش پایگاه خبری پزشکان بدون مرز صبحانه از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که برای سلامت تندرستی افراد حائز اهمیت است. ولی در این ایام به دلیل تغییر ساعات خواب معمولا افراد دیر از خواب بیدار می‌شوند و صبحانه از وعده‌های غذایی‌شان نادیده گرفته می‌شود. با این حال بهتر است در ایام تعطیل افراد ساعات خواب خود را طوری تنظیم کنند که بتوانند صبحانه کاملی شامل مقادیر مناسبی نان، شیر، پنیر، گردو و … را صرف کنند و حتی‌الامکان از خوردن کره، خامه و سرشیر پرهیز کنند و برای ایجاد تنوع غذایی در صبحانه از تخم مرغ، خیار، گوجه فرنگی و میوه‌ها و آب میوه استفاده کنند.
مصرف بیش از حد آجیل و شیرینی‌جات علی‌رغم وجود مواد مغذی، می‌تواند عوارض و پیامدهایی به خصوص در کودکان به دنبال داشته باشد.
از طرفی برخی از ترکیبات موجود در آجیل مانند بادام‌زمینی در بعضی افراد آلرژن می‌باشد و با مصرف این دسته مواد دچار عکس‌العمل‌های آلرژیک می‌شوند لذا توصیه می‌شود افراد حتی المقدور از مصرف مواد آلرژی‌زا بپرهیزند.
مصرف بی‌رویه شیرینی در اطفال با توجه به کاهش اشتها و سیری کاذبی که به همراه دارد موجب کمبود سایر مواد مغذی مورد نیاز جهت رشد این گروه می‌شود؛ همچنین استفاده از برخی ترکیبات نظیر رنگ‌ها، کاکائو و سایر موارد در تهیه و تزئین شیرینی‌ها بر عوارض آن می‌افزاید.
تغییر دیگری که در ایام تعطیلات سال نو به طور معمول در تغذیه افراد رخ می‌دهد کاهش چشمگیر مصرف آب است.

در حقیقت به علت دید و بازدید و گذراندن زمان طولانی در خارج از خانه مصرف آب در افراد کاهش می‌یابد و این امر می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی انسان ایجاد کند که بارزترین آنها، بروز یبوست است. آب یکی از مهمترین و مفیدترین موادی است که از بروز یبوست پیشگیری می‌کند و با کاهش مصرف آن، این عارصه به خصوص در کسانی که مستعد ابتلا به آن هستند ناراحتی ایجاد می‌کند. همچنین مصرف آب برای تعدیل واکنش‌های داخلی بدن و حفظ شادابی و سلامتی پوست نیز ضروری است. پس توصیه می‌شود برای نوشیدن آب خود برنامه‌ریزی منظم داشته باشیم و این ماده حیات بخش را در ایام نوروز فراموش نکنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار