بخشندگی و انفاق روح بزرگ می خواهد، نه پول زیاد

تهران(پانا)-دانش آموزان و کادر نیکوکار مدرسه نرگس مدرسه ای عادی با فعالیت های فوق عادی این بار هم با دستان پر مهر خود به دستان سرد دانش آموزان صبح رویش، نرگس 2 در سیستان وبلوچستان گرمی بخشیدند و در روزهای پایانی سال در راستای کمک مومنانه به هم نوعان خود کمک کردند.

کد مطلب: ۱۱۷۱۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بخشندگی و انفاق روح بزرگ می خواهد، نه پول زیاد
فخر الزمان نیکنام در گفت و گو با پانا با تبریک ایام و تشکر از تمام دانش آموزان خیر، اولیا و کادر نیکوکار مدرسه نرگس گفت: گاه انسانی که می بخشد بسیار شادمان تر از انسانی است که مورد لطف قرار می گیرد. در آیات قرآن بارها نسبت به حال همسایگان و یتیمان سفارش شده است. پیامبر رحمت همواره جویای احوال اطرافیان بودند گرچه پیرو دیگر ادیان باشند.
وی افزود: اگر آموزش بخشش، انفاق و حس نوع دوستی از ابتدای کودکی به صورت جدی و هدفمند آغاز شود، کودک با ارزش های والای انسانی آشنا می شود ومفهوم گذشت از دوست داشتنی ها در کودک نهادینه می شود؛ کودکی که به خوبی کمک کردن و گذشت را بشناسد به راحتی از اسباب بازی مورد علاقه اش برای شادی دیگران گذشت می کند.
مدیر مدرسه نرگس با اشاره به نهادینه شدن ارزش و مفهوم کمک و بخشش به همنوعان در دانش آموزان مدرسه نرگس اظهار کرد: خانواده بزرگ و سخاوتمند نرگس در راستای کمک مومنانه و یاری به هم نوعان در روزهای آخر سال ٩٩ اقدام به تهیه ١١٠ بسته کمک های غیر نقدی به ارزش هر بسته یک میلیون تومان جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت مدرسه نرگس و مدرسه صبح رویش (مدرسه بچه های کار) کردند.
وی افزود: این کمک ها توسط کادر مدرسه و اعضای انجمن اولیاء مربیان با برنامه قبلی در اختیار مدرسه صبح رویش قرار گرفت و بین دانش آموزان تقسیم شد، همچنین مقدار قابل توجهی وجه نقد هم به حساب دانش آموزان بی بضاعت سیستان و بلوچستان (روستای نصرت آباد) واریز شد و همچنین برای آنها بسته های کمک های غیر نقدی هم اهدا شد.
نیکنام با اشاره به اینکه در آستانه نوروز معمولا خانواده ها لباس و کفش نو برای بچه ها تهیه می کنند اظهار کرد: پویش کفشی از مهربانی برای تو، در مدارس ورامین برای بچه های نیازمند کمک کفش تهیه شد تا در شادی آنها سهیم باشیم.
در پایان نیکنام؛ مدیر مدرسه نرگس با شکرگزاری از لطف خداوند و توفیق او برای قدم خیر برداشتن و آرزوی سالی پربرکت وسرشار از سلامتی برای تمام مردم جهان و ریشه کنی بیماری کرونا تصریح کرد: امید است با یاری و کمک همه مردم و مسئولان، فقر و نادانی ریشه کن شود و عدالت همگانی برای همه اجرا شود و جامعه ای به دور از فقر و تنگدستی از همه نظر داشته باشیم.
گفتنی است دانش آموزان صبح رویش دلنوشته های زیبایی برای دوستان خود در مدرسه نرگس ارسال کرده اند و شایان ذکر است دانش آموزان و کادر خیر و مدرسه ساز مدرسه عادی نرگس یک مدرسه، به نام نرگس ٢ در روستای نصرت آباد ساخته اند و همچنین در بنای مدرسه ندای توحید نیز مشارکت داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار