مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

پویش "به یاد مادرم مدرسه می سازم" زمینه گسترش فرهنگ مدرسه سازی به دانش آموزان را فراهم آورده است

تهران (پانا) - پویش "به یاد مادرم مدرسه می سازم" که از ابتدای دی ماه سال جاری در شهر تهران آغاز شده بود، صبح امروزدوشنبه 99/12/25 با برگزاری مراسم کلنگ زنی ساخت "مدرسه مادر" در منطقه ۸ تهران وارد مرحله اجرایی شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
پویش "به یاد مادرم مدرسه می سازم"  زمینه گسترش فرهنگ مدرسه سازی به دانش آموزان را فراهم آورده است

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران، مسئول نمایندگی مجمع در منطقه 8، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران و تعدادی از خیرین مشارکت کننده در این طرح حضور داشتند.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم ضمن تجلیل از خیرینی که در این پویش شرکت کرده اند، از نقش خیرین در بهبود وضعیت فضاهای آموزشی شهر تهران قدردانی کرد.

وی با اشاره به تراکم ۳۲ نفر در هر کلاس درس شهر تهران گفت: تهران در ردیف نیازمند ترین استانهای کشور در حوزه فضاهای آموزشی است و خیرین مدرسه ساز در رفع بخش عمده‌ای از این مشکلات نقش اساسی داشته اند.

وی با اشاره به این پویش تاکید کرد: پویش "به یاد مادرم مدرسه می سازم" زمینه گسترش فرهنگ مدرسه سازی به دانش آموزان را فراهم آورده است.

فولادوند ضمن تشکر از تلاش های مجمع خیرین و منطقه هشت در اجرای این پویش، ابراز امیدواری کرد که این طرح در تمام مناطق تهران گسترش یافته و اجرایی شود.

محمدرضا قربانی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران نیز در این جلسه، گزارشی از مراحل برگزاری پویش "به یاد مادر مدرسه می سازم" ارائه داد و گفت: این پویش از اول دی‌ماه باهمکاری مجمع تهران، اداره کل آموزش و پرورش تهران و نوسازی مدارس استان تهران و آموزش و پرورش منطقه ۸ آغاز شد.

وی با اشاره به دستاوردهای برگزاری این پوشش همگانی گفت: اثر این پویش این است که ساخت مدرسه را بر اساس یک کار گروهی و جمعی به نتیجه می رساند و همه مشارکت‌کنندگان نسبت به مدرسه ساخته شده احساس تعلق خاطر دارند و این خود بهترین نوع اشاعه فرهنگ مدرسه سازی است.

مدیرعامل مجمع تهران گفت: تاکنون اعتباری حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح مشارکت شده است و روند جذب مشارکت خیرین همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: درحال برنامه ریزی هستیم تا الگوی به کار گرفته شده برای تامین اعتبار ساخت مدرسه توحید در منطقه هشت تهران که بر اساس مشارکت در "خشت های دو و نیم میلیون تومانی" در کتیبه مدرسه شکل گرفته است، به سایر مناطق تهران نیز تسری یابد.

وی افزود این پروژه جزو نخستین طرح هایی است که در پویش مدرسه سازی به یاد مادر، در سطح کشور به مرحله کلنگ‌زنی رسیده است.

مینو زمان مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 تهران نیز ضمن خیر مقدم به حضور مادران خیر منطقه 8 تهران در این مراسم گفت: پویش به یاد مادرم مدرسه می سازم نشان داد که با مبالغ کم نیز می توان در امر مدرسه سازی مشارکت کرد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 تهران در خصوص روند جذب مشارکت اولیا و دانش آموزان برای مشارکت در این طرح گفت: یکی از دلایل موفقیت منطقه در اجرای این طرح، همکاری مستمر و علاقه مندانه مدیران مدارس منطقه بود که به صورت داوطلبانه این طرح را در سطح منطقه تبلیغ و زمینه مشارکت خیرین و نیکوکاران را در آن فراهم آوردند.

این پروژه با اعتبارات مشارکتی آغاز شده و در ادامه از سوی اداره کل نوسازی مدارس تهران و از ردیف اعتبارات خیری تکمیل خواهد شد.

پیش بینی می شود عملیات ساخت این مدرسه یک سال طول خواهد کشید.

گفتنی است، اسامی افراد مشارکت کننده در این طرح، در کتیبه مدرسه ذکر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار