رئیس آتش‌نشانی مشکین‌دشت کرج در گفت‌وگو با پانا:

چهارشنبه‌سوری از نظر آتش‌نشانی به‌علت صحنه‌های دلخراش و تلخ مراسم خوبی نیست

کرج(پانا)- رئیس آتش نشانی مشکین دشت کرج عنوان کرد یکی از جالب ترین و کهن ترین مراسم‌های باستانی ایرانی ها چهارشنبه سوری است که بین مردم ایران طرفدار زیادی دارد، اما این مراسم چند سالی است که از چهارشنبه سوری تبدیل به چهارشنبه سوزی شده است و متأسفانه سالانه در این ایام تلفات جانی و مالی زیادی رخ می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
چهارشنبه‌سوری از نظر آتش‌نشانی به‌علت صحنه‌های دلخراش و تلخ مراسم خوبی نیست

سلیمان قهرمانی در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: طبق آمار سال‌های گذشته از منابع معتبر و رسمی کشوری در چهارشنبه سوری سال ٩٨ میزان تلفات جانی برابر با ٧۵١مصدوم و ٢ فوتی بوده که از این بین ۶١٢ نفر مرد و ١٣٩نفر زن مصدوم شده است.

قهرمانی در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه سال گذشته در مشکین دشت تلفات جانی و مالی نداشتیم به جزء یک مورد مصدوم که آن هم سرپایی درمان و ترخیص شد.

رئیس آتش نشانی مشکین دشت کرج افرود: چهارشنبه سوری از نظر هر آتش نشانی به علت صحنه های دلخراش و تلخ مراسم خوبی نیست، اما اگر این آیین باستانی به نحو احسن انجام گیرد ما هم استقبال می کنیم.

وی در ادامه گفت: آنش نشانی همه ساله در این ایام خود را در برابر خطرات احتمالی آماده می کند و امسال هم با هماهنگی سازمان خدمات شهری مشکین دشت سعی در جمع آوری زباله های اشتعال‌زا مانند لاستیک و مبل های فرسوده و غیره را داریم و از طریق فضای مجازی، نصب بنرهایی در سطح شهر و ارگان های فرهنگ‌سازی سعی در بهتر انجام شدن این مراسم باستانی را داریم.

قهرمانی در پایان یادآوری کرد: ضمن رعایت نکات ایمنی مراقب خود و اعضای خانواده باشید و در صورت بروز حادثه ای با حفظ خونسردی و تماس با ١٢۵ ما را از حوادث با خبر سازید تا سال خوب و جدیدی را بدون تلفات آغاز کنیم.

خبرنگار: مانی صیادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار