مسئول خبرگزاری پانا در شهرستان‌های تهران:

برگزاری کلا‌س‌های تربیت مدرس و آموزش خبرنگاری به دانش‌آموزان از اتفاقات خوب سال گذشته بود

تهران(پانا) - وقتی سوار بر امواج پر تلاطم اخبار شوید، فراز و فرودهای امواج خبری، احساسات همگان را دستخوش تغییراتی خواهدکرد که گاهی این تغییرات خوشایند و زمانی ناخوشایند است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلا‌س‌های تربیت مدرس و آموزش خبرنگاری به دانش‌آموزان از اتفاقات خوب سال گذشته بود

خبرگزاری پانا، خبرگزاری فرهنگیان و دانش‌آموزان در یک سال گذشته شاهد اتفاقات و خبرهای تلخ و شیرین بود و از همه مهم‌تر این‌که جهان و ایران درگیر شیوع ویروس کرونا شد و پانا تمام سعی خود را در جهت انعکاس اخبار به صورت جامع در تمامی ابعاد، به‌خصوص بهبود عملکرد نظام آموزش و پرورش انجام داد؛ تلاشی بی‌وقفه که محصول آن آگاهی جامعه در عرصه‌های آموزشی و پرورشی در سراسر کشور است.

نغمه مختاری، سرپرست خبرگزاری پانا اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت و گو با پانا به بیان عملکرد یک ساله پانا پرداخت و اظهار کرد: اخبار سال 99 هم شیرین بود و هم تلخ، آمار بالای فوتی‌های ناشی از کرونا، خبر درگذشت یکی از همکاران پرورشی در ورامین و درگذشت استاد شجریان را در راس اخبار تلخ داشتیم. همپنین خبرهای مربوط به آموزش‌های حضوری معلمان دلسوز به صورت خودجوش به دانش‌آموزان در فضای باز و حتی گاهی در منزل بچه‌ها قبل از راه‌اندازی شبکه مجازی شاد، خبر همدلی و ایثارگری اقشار مختلف مردم در بحران کرونا و خبر کشف واکسن کرونا هم از شیرینی اخبار سالی که گذشت بود.

او تصریح کرد: خبر پاسخ مقام معظم رهبری به نامه دانش‌آموزان اسلامشهری پربیننده‌ترین اخبار پانا در شهرستان‌های استان تهران در سال 99 بود که رکورد بیشترین بیننده را شکست.

مختاری از حمایت و پشتیبانی مسئولان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان قدردانی کرد و ‌گفت: ما با همکاری رابطان خبری و مسئولان سازمان دانش‌آموزی مناطق و نیز به همراهی و حمایت آقایان صیدلو مدیرکل، هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی و قلی‌زاده رییس سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران توانستیم همکاران و خبرنگاران خوب و فعالی را جذب و به پانا اضافه کنیم و این خبرگزاری را پویاتر کنیم.

او بیان کرد: در این راستا تعداد شهرستان‌ها و مناطق فعال ما از 10 منطقه در سال 98 به 19منطقه در سال جاری رسید. به لحاظ آماری و تعداد خبر، فعال‌ترین شهرستان‌ها ملارد و اسلامشهر بودند که باهم رقابت نزدیکی داشتند، ولی از نظر کیفیت اخبار پانای آموزش و پرورش ناحیه یک ری و سپس ورامین از خبرهای خیلی خوبی برخوردار بودند.

سرپرست خبرگزاری پانای شهرستانهای تهران افزود: خبرگزاری پانا نیاز دارد تا بیشتر قشر فرهنگیان و دانش‌آموزان معرفی شود، یکی از وظایف ما نیز معرفی بیشتر این خبرگزاری به بقیه است. تأکید مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و معاون پرورشی و فرهنگی وی نیز بر این موضوع است که تمام تلاش خود را به کار گیریم تا پانا منبع موثق خبری برای فرهنگیان و دانش‌آموزان باشد و در این راستا‌ من از مسئولان سازمان دانش‌آموزی مناطق درخواست کردم تا علاوه بر معرفی این خبرگزاری بین همکاران، علاقمندان و رابطان فعال را به این حوزه دعوت کنند تا آموزش ببینند.

او ادامه داد: ما سعی کردیم تمام خبرهای ارسالی از دانش‌آموزان مناطق مختلف را پوشش دهیم تا فرهنگیان و دانش‌آموزان از اخبار مربوط به مناطق خود و دیگر مناطق باخبر شوند. علاوه بر آن سعی ما بر پوشش خبرهای اداره کل به صورت به روز و جدید نیز بوده تا هرکس بخواهد از کل اخبار آموزش وپرورش در استان مطلع شود، کافی است به سایت پانا مراجعه کرده تا به راحتی به تمامی آنها دست پیدا کند.

سرپرست خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان تهران، تشکیل گروه‌های مجازی مناطق و آموزش دانش‌آموزان علاقمند به خبرنگاری از طریق ارسال صدا و تصویر را از جمله فعالیت‌های مثمرثمر در شرایط کرونایی عنوان کرد و گفت: از این طریق بسیاری از علاقمندان خبرنگاری نکات ابتدایی را آموختند و وارد این حرفه شدند.

مختاری از اتفاقات خوب سال جاری در حوزه پانا از برگزاری کلا‌س‌های تربیت مدرس پانا نام برد و گفت: اتفاق مثبتی بود که تعدادی از همکاران ما در این دوره‌ها شرکت کردند و بعد ما به صورت حضوری و گروهی به آموزش دانش‌آموزان دختر و پسر پرداختیم. همچنین آشنایی و پیوستن تعدادی خبرنگار فعال و علاقمند به پانا در مناطق از دیگر اتفاقات مثبت امسال بود.

او در پایان از همکاران و رابطان خبری پانا، همچنین خبرنگار دانش‌آموزانی که در مناطق با زحمات شبانه‌روزی این خبرگزاری را پویا و فعال و به روز نگه‌می‌دارند، تشکر کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: کوثرشهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار