ابتلای ۵ شهروند اردبیلی به کرونای انگلیسی

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد نتیجه آزمایش ۳ بیمار جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در استان مثبت شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ابتلای ۵ شهروند اردبیلی به کرونای انگلیسی

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: براساس آخرین نتایج مشخص شده توسط آزمایشگاه تشخیص کرونا متاسفانه در ۳ نفر دیگر از هم استانی‌های نیز تست کرونای انگلیسی مثبت شده و با ۲ مورد قبلی جمعا به ۵ مورد افزایش یافت.

او افزود: هم اکنون ۴ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بستری بوده و یکی از مبتلایان، پیگیری و بستری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: سعی خواهیم کرد تمامی عزیزانی که از کشور عراق یا استان خوزستان وارد استان می‌شوند غربالگری کرده و اگر علامتدار بودند و تست آن‌ها مثبت بود بستری شوند و حتی اگر بی علامت باشند ممکن است ۵ روز در نقاهتگاه نگهداری و مراقبت شده تا دوره کمون بیماری آن‌ها سپری شود.

حبیب زاده تاکید کرد: از همه خانواده‌هایی که مسافر از استان خوزستان یا کشور عراق دارند یا افرادی در این دو منطقه کار می‌کنند و به استان خواهند آمد درخواست می‌کنیم به محض ورود این افراد به استان، به سامانه ۴۰۳۰ یا تلفن مرکز مدیریت بیماری‌های شهرستان اطلاع داده تا غربالگری و معاینه و تست انجام شود و در صورت ابتلای افراد، سریعا درمان یا ایزوله صورت گیرد تا مانع انتقال ویروس در خانواده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار