آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شیراز

شیراز (پانا) - فرماندار شیراز از آغاز ثبت نام نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و افزود نام نویسی از ۲۰ اسفندماه شروع شده و تا ۲۶ اسفند ۹۹ ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۷۰۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شیراز

محمدرضا امیری امروز در جمع خبرنگاران گفت: انجام فرآیند ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری شیراز از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ انجام می‌شود

او سیاسی‌ترین انتخابات کشور را انتخابات ریاست جمهوری برشمرد و افزود: انتخابات شوراها نیز از گسترده‌ترین انتخابات‌ها است و اهمیت هر دو انتخابات نیز بسیار بالا است و برگزاری باشکوه این انتخابات باعث سرافرازی کشور است.

وی ادامه داد: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت معنادار و پرشکوه از مولفه‌های مهم انتخابات است و در این دوره انتخابات سلامت جسمی مجریان،ناظران و کارکنان ستاد انتخابات ، مردم و نامزدها نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیار اهمیت دارد.

فرماندار شیراز با بیان اینکه انتخابات برنامه زمان بندی دارد و چندماه قبل از انتخابات کار برای مجریان و ناظران آغاز می‌شود،گفت: ۱۸ اسفندماه دستور شروع انتخابات داده شد و عملا کار اجرایی انتخابات این دوره آغاز شده است.

امیری ادامه داد: از سه ماه پیش ستاد انتخابات شهرستان شیراز شکل گرفت و هفت کمیته در ذیل آن تشکیل شده است.

امیری با بیان اینکه در هشت کلانشهر کشور از جمله شیراز انتخابات شوراها به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: شیراز به ۱۱ مرکز انتخاباتی تقسیم بندی شده و انتخابات در چهار شهر شیراز که شورای ۱۳ نفره دارد، صدرا با شورای هفت نفره و دو شهر داریون و خان زنیان پنج نفره برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: در ۱۳۰ روستا و ۱۲ تیره عشایری شهرستان شیراز انتخابات شوراهای روستا برگزار خواهد شد و پیش بینی شده که در ۱۲ تیره عشایری نیز انتخابات برگزار شود.

فرماندار شیراز اضافه کرد: براساس قانون در ۲۸ روستای شهرستان شیراز انتخابات برای تشکیل شورای پنج نفره و ۱۰۲ روستا نیز برای تشکیل شورای سه نفره برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از ازدحام جمعیت در روز رای گیری فعلا پیش بینی شده که ۲۰ تا ۳۰ درصد شعب نسبت به دوره‌های قبل در شیراز افزایش یابد.

فرماندار شهرستان شیراز گفت: در دوره قبلی انتخابات هزار و ۱۰۱ نفر داوطلب رقابت در انتخابات شوراها در این شهرستان بودند که اکنون پیش‌بینی هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام شده است.

وی خطاب به افرادی که قصد ثبت نام در این دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را دارند گفت: توصیه می شود که روش الکترونیک به جهت جلوگیری از کرونا مدنظر قرار گیرد.

امیری ادامه داد: روش الکترونیکی به سه شکل انجام می شود. بدین شکل که نرم افزار مربوطه برای اندروید و دسکتاپ از سایت وزارت کشور دانلود و با آپلود مدارک در این نرم افزار و دریافت کد رهگیری باید برای تایید نهایی در زمانی مشخص به فرمانداری مراجعه کنند.

او اضافه کرد: در روش سوم ثبت نام الکترونیک متقاضیان می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان دولت این کار انجام دهند و روش آخر با مراجعه حضوری به فرمانداری می توانند ثبت نام کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار