پیام سیدحسن نصرالله به مناسبت سالروز درگذشت «حسین شیخ الاسلام»

تهران (پانا) - دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در پیامی به مناسبت سالروز درگذشت «حسین شیخ الاسلام» دیپلمات برجسته‌ ایرانی ضمن تمجید از اقدامات و تسلیت به خانواده او، برایش از خداوند متعال رحمت، رضوان و علو درجات مسألت کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام سیدحسن نصرالله به مناسبت سالروز درگذشت «حسین شیخ الاسلام»

به گزلرش العالم، «سید عبدالله صفی الدین» رئیس دفتر جنبش حزب‌الله لبنان در ایران، امروز (سه‌شنبه)، در مراسمی با عنوان «دیپلمات انقلابی» به مناسبت سالروز درگذشت «حسین شیخ الاسلام» از دیپلمات‌های برجسته کشور، پیام «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش را قرائت کرد.

متن پیام بدین شرح است: «بسم ‌الله الرحمن الرحیم. الحمد لله رب العالمین و الصلاه والسلام علی سیدنا رسول الله سید الرسل وآله الطاهرین و صحبه المنتجبین. برادران و خواهران عزیز، السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. کاش می‌توانستم در این دیدار مبارک و سالگرد برادر بزرگ و عزیزمان آقای حسین شیخ الاسلام رضوان الله تعالی علیه در کنار و جمع شما باشم؛ اما می‌دانم که عذر ما را می‌پذیرید و درک می‌کنید که شرایط امنیتی‌ام اجازه این کار را نمی‌دهد. با تمام این احوال، با جان و دل و با همه احساسات و وجودم در این مراسم با شما شریک هستم».

سید حسن نصرالله گفت: «مرحوم آقای حسین شیخ الاسلام برای بنده و تمام وابستگان به حزب‌الله لبنان به مثابه برادری بزرگ، عزیز، پشتیبان، حامی، عاشق فداکار وفادار بود. ما در نخسین روزهای تأسیس حزب‌الله لبنان به عنوان یک جنبش ایمانی جهادی مقاوم در سال ۱۹۸۲ میلادی با وی آشنا شدیم و در دوره همه مسئولیت‌های ایشان در وزارت خارجه جمهوری اسلامی به ویژه در دوره‌های حضور ایشان در جایگاه معاون عربی-آفریقایی این وزارتخانه، معاون وزیر، سفیر جمهوری اسلامی در سوریه، معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاون بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با ایشان همکاری داشتیم».

دبیرکل جنبش‌ حزب‌الله لبنان تأ‌کید کرد: «حدود ۳۸ سال برای مقابله با تجاوزهای صهیونیستی و آمریکایی و طرح‌های فتنه‌انگیز داخلی و بسیاری از توطئه‌های عظیم و خطرناک، در سخت‌ترین شرایط منطقه در کنار یکدیگر کار کردیم. برادر شیخ الاسلام رحمه الله در تمام این دوره‌ها با اندیشه، عقل، حکمت، درایت، تجریه و همچنین برداری، محبت، تواضع، صدق و اخلاص برای خداوند متعال، انقلاب اسلامی و ملت‌های منطقه در کنار ما حاضر بود».

سید‌ حسن‌ نصرالله افزود: «او را انسانی باایمان، متقی، عارف، عابد و زاهد به معنای واقعی کلمه و پیوسته با خدای متعال یافتیم. به یاد دارم که او در برخی دوره‌های دشوار، هفته‌ها و گاهی ماه‌های پیوسته، دور از خانواده محترم و محل‌ کارش در تهران در کنار ما در لبنان می‌ماند و شبانه‌روز و بدون خستگی کار می‌کرد. رابطه روحانی، برادرانه و انسانی و علاقه شخصی من به برادر شیخ الاسلام رحمه الله بسیار قوی بود. این دوستانی طولانی موجب شد من از تجربه‌های سیاسی و تخصصی عمیق ایشان در این زمینه و معنویت بالا، پاکی، صفا، ادب، اخلاق و بردباری شدید ایشان در سختی‌ها و در مصائب بسیار بهرمند شوم».

در ادامه این پیام آمده است: «زمانی که ایشان از دنیا رفت، بنده و برادرانم احساس کردیم یک بخش گران‌بها از روح و وجودمان را از دست داده‌ایم. در هر صورت، این چند جمله حتی از کمترین ادای دین به این برادر بزرگ و حقی که ایشان به گردن ما، مقاومت و ملت‌های مظلوم ما دارند ناتوان است. در این مناسب یک بار دیگر به تک تک افراد خانواده‌ ایشان تسلیت می‌گویم و خود را در غم ایشان شریک می‌دانم. من بارها به ویژه در دوره حضور این خانواده محترم در دمشق به دیدار ایشان رفتم و به حضور ایشان مشرف شده بودم. من همچنین به همه نزدیکان،‌ دوستان و علاقه‌مندان به ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای شما صبر،‌ رضا و تسلی و برای برادر عزیزمان رحمت، رضوان و علو درجات مسألت دارم و دعا می‌کنم که خداوند او را با حضرت رسول اعظم (ص) و اهل بیت پاک ایشان علیهم السلام، اولیای صالح خویش و شهیدان محشور بفرماید. سید حسن نصرالله ۲۵ رجب ۱۴۴۲ هجری قمری».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار