دیدار وزیر ورزش با سفیر اسپانیا

تهران (پانا) - در دیدار سفیر اسپانیا با وزیر ورزش و جوانان توسعه همکاری های مشترک در دو حوزه جوانان و ورزش میان تهران و مادرید مورد تاکید قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
دیدار وزیر ورزش با سفیر اسپانیا

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در دیدار صبح امروز لوئیس فیلیپه فرناندز با دکتر سلطانی فر راهکارهای همکاری های مشترک میان دو کشور به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در این دیدار سلطانی فر با اشاره به روابط دیرینه و بلند مدت و مشترکات فرهنگی میان ایران و اسپانیا، ظرفیت های دو کشور را مورد توجه قرار داد و خواستار همکاری های مشترک در دو حوزه ورزش و جوانان شد.

وی گفت: متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا دنیا با محدودیت های بسیاری مواجه شده که امیدوارم با تلاش مردم کشورهای مختلف هر چه سریعتر ازاین بیماری رها شویم و مردم بتوانند به شرایط عادی زندگی بازگردند.

وزیر ورزش و جوانان افزود : روابط تهران و مادرید در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از ثبات بسیاری برخوردار بوده است و همین مسئله می تواند کمک کند تا طرفین از ظرفیت ها برای توسعه همکاری های مشترک در دو بخش ورزش و جوانان بهره مند شوند.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: در ورزش پرجاذبه فوتبال امروز اسپانیا بزرگترین و بهترین باشگاه های دنیا را در اختیار دارد و توانسته موفقیت های قابل توجهی در سطح اروپا و جهان به دست آورد. ضمن اینکه در رشته های مختلف دیگر نیز کشور اسپانیا ورزشکاران خوبی در اختیار دارد که هم در اروپا و هم در جهان افتخارآفرینی می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت های برخی از رشته های ورزشی ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در رشته هایی چون کاراته، تکواندو، کشتی ، والیبال و ووشو جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارد و جزو چهار، پنج کشور اول جهان هستیم. این امکان در ایران وجود دارد که تجربیات مان در این رشته ها را در اختیار سایر کشورها به ویژه کشور شما قرار دهیم .

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ورزش در جذب توریسم ورزشی میان دو کشور اظهار داشت: همچنین در زمینه تبادل مربیان ورزشی، تیم های ورزشی، آموزش و انتقال تجربیات این همکاری ها می‌تواند صورت بگیرد ضمن اینکه در زمینه پزشکی ورزشی و توریسم ورزشی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه از ظرفیت اسپانیا بهره بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه بر ارتقای سطح همکاری دو کشور در حوزه ورزش فوتبال تاکید کرد و ادامه داد: مناسب است بین روسای فدراسیون های فوتبال دو کشور ارتباط برقرار شود که بتوانیم از ظرفیت مربیان و مدرسین اسپانیا برای توسعه فوتبال ایران استفاده کنیم.

او افزود: مذاکراتی چند سال قبل انجام شده بود که یک سند همکاری‌های ورزشی و جوانان بین دو کشور به امضا برسد که تاکنون انجام نشده. امیدواریم پیگیری های لازم برای تهیه پیش نویس این تفاهم‌نامه قطعی شود و از همین جا از وزیر ورزش و فرهنگ اسپانیا برای سفر به ایران دعوت می‌کنم تا در این دیدار یادداشت تفاهم نامه را امضا کنیم.

در پایان سفیر اسپانیا از وزیر ورزش و جوانان ایران تشکر کرد و گفت: ورزش ایران در سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته و نتایج خوبی گرفته است و امیدوارم که بتوانیم از دانش مربیان این کشور در جهت رشد ورزش اسپانیا بهره بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار