خوردن شکر باعث افسرده‌تر شدن می شود

تهران (پانا) - شکر با افزایش التهاب در سراسر بدن از جمله مغز نه تنها شادی را از انسان می‌گیرد که موجب استرس و افسردگی نیز می‌شود

کد مطلب: ۱۱۶۹۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
خوردن شکر باعث افسرده‌تر شدن می شود

به‌گزارش سالم خبر، براساس گزارش منتشر شده در مجله روانپزشکی بالینی بریتانیا اگر چه ما می‌دانیم نباید بیش از حد شکر بخوریم این اصل نیز شاید از زمانی ملکه ذهن شد که از دوره کودکی والدین بطور بیرحمانه‌ای کودکان خود را از پرخوری شیرینی و شکلات منع می‌کنند. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که توصیه برای دوری از شیرینی و شکر نه تنها برای حفاظت از وزن و دندان‌ها توصیه می‌شود که دلایل کاملا متفاوت دیگری نیز وجود دارد که باید از شکر و شیرینی بطور جدی دوری کرد.

مصرف شکر اثر مستقیمی بر سلامت روان دارد چنانچه براساس مطالعات اخیر روشن شده است که ارتباط بالقوه‌ای بین مصرف بیش از حد شکر و آغاز مشکلات روحی روانی مانند استرس و افسردگی وجود دارد.

اگرچه به اثبات رسیده است که خوردن شکر باعث شده، مغز هورمون دوپامین آزاد کرده و موجبات شادی و حس خوبی در شما فراهم آورد کما اینکه در برخی مطالعات دانشمندان بر این باورند که در مواردی یک رژیم غذایی شیرین می‌تواند موجب سلامتی احساسی عاطفی باشد.

با این حال براساس این تحقیق منتشر شده در مجله روانپزشکی بالینی بین التهاب مغز و افسردگی و استرس ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. اگرچه تحقیقات گذشته نیز نشان از آن دارد که رژیم غذایی سرشار از نوشابه و شیرینی نسبت به رژیم‌های غذایی حاوی سبزیجات و پروتئین‌های سالم موجب افزایش سطح التهاب بدن می‌شود.

موجب افزایش سطح التهاب در بدن شما به انتشار دوپامین، یک ماده شیمیایی تبدیل شود که احساس خوبی به شما می‌دهد به مطالعات دیگر اشاره می‌کند که دانشمندان را به این باور می‌رساند که در مورد سلامتی احساسی شما ممکن است یک رژیم غذایی شیرین باشد. افزایش التهاب براساس رژیم غذایی با قند بالا موجب ایجاد افسردگی یا استرس شدید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار