مدیر دبیرستان فرزانگان ۴ درگفت و گو با پانا:

با پویش های دانش آموزی در کار خیر پیش قدم شویم

تهران(پانا)- دانش آموزان دبیرستان فرزانگان ۴ منطقه ۱۳ در روزهای پایانی سال با شرکت داوطلبانه در بازارچه خیریه انجمن حمایتی صفید به منظور جذب کمکها و هدایا به نفع کودکان بیمار در جشن نیکوکاری سهیم می شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
با پویش های دانش آموزی در کار خیر پیش قدم شویم

اعظم پشمینه؛ مدیر دبیرستان فرزانگان ۴ منطقه ۱۳ در راستای بزرگداشت امر نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان گفت: انجمن خیریه و حمایتی صفید، به نفع کودکان بیمار با سابقه بیش از چهار سال با مشارکت اعضای شورای دانش آموزی پایه یازدهم و انجمن فارغ التحصیلان دبیرستان فرزانگان ۴ و عوامل اجرایی دبیرستان همه ساله از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند برگزار می شود. در همین راستا، امسال نیز با توجه به شرایط کرونایی از ۳۰ شهریور ماه با برگزاری اولین جلسه و عضوگیری جدید، انجمن صفید فعالیت خود را به صورت مجازی فعال تر از سالهای گذشته ادامه داد.
وی گفت: صفید به معنای«صفیر فرزانگانی یاری دهنده دلها» است. این انجمن حمایتی با مشارکت دانش آموزان و با استفاده از توانمندی‌های فردی تاکنون توانسته است چهار بازارچه فروش برگزار کند و پنجمین بازارچه آن امسال بدلیل شرایط کرونایی بصورت مجازی و غیرحضوری برگزار شد.
مدیر دبیرستان فرزانگان ۴ ادامه داد: در این بازارچه اقلام متعدد و اجناس ایرانی از قبیل گل و گیاه، زینتی، خوراکی و سایر اقلام کاربردی با هماهنگی بیش از ۳۰ پیج اینترنتی به‌فروش رسید.

پشمینه با اشاره به پیش قدم بودن دانش آموزان در کار خیر خاطرنشان کرد: همه فعالیت های این انجمن توسط دانش آموزان پایه یازدهم هدایت می شود و دانش آموزان با قبول مسئولیت های متنوع و متعدد وارد جامعه کسب وکار و درآمد زایی می شوند و تجربیات بسیار ارزشمندی را درقالب همدلی با هموطن و دستگیری از نیازمندان، کارِ گروهی، استقلال پذیری و مسئولیت پذیری و... کسب می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین پس از برگزاری بازارچه خیریه صفید، سود مالی حاصل از فروش، جهت تهیه داروی بیماران کم بضاعت به ویژه کودکان پیوند مغز استخوان، صرف خواهد شد.

او با تاکید بر مشارکت دانش آموزان در این کار خیر بیان کرد: دانش آموزان به صورت داوطلبانه با کمک به نیازمندان؛ هم احساس قدرت و توانایی بیشتری دارند و هم ارتباط بهتر و صمیمی‌تری با جامعه برقرار می‌کنند. دانش آموزان علاوه بر اینکه، دستگیری از نیازمندان و کمک و همیاری به هموطنان را تمرین می کنند؛ با دیدار از بیماران، نعمت سلامتی و تندرستی را شکر می گویند.
پشمینه در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم سنت پسندیده احسان و نیکوکاری را با همیاری و همکاری دانش آموزان همچنان درفضای مدرسه و جامعه ایرانی زنده نگه‌داریم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار