مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ در روز درختکاری:

کاشت نهال نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است

تهران(پانا)- در روزهای پایانی سال در مراسم نمادین درختکاری منطقه ۱۳؛ هدف از این روز ارزشمند، توسعه فرهنگ درختکاری و احیای دوباره طبیعت عنوان شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کاشت نهال نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است

مراسم روز درختکاری، با حضور سید محمدهادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، مجتبی شکری؛ شهردار منطقه ۱۳ به همراه معاونین و پدر شهید والامقام احمدی روشن در دبیرستان شهدای هسته ای برگزار شد.

در این مراسم، حسینی ضمن تشکر از شهردار منطقه بابت ایجاد چنین فرصتی در این مدرسه، تاکید کرد: درختکاری و زندگی با طبیعت پیوسته در روایات و احادیث معصومین (ع) و تمام ادوار تاریخی ایران عزیزمان تاکید شده است، بطوریکه امروزه همه از آن بهره می گیریم. در جامعه‌ای که صنعت حرف اول را می زند و با توجه به فضای شهری کنونی بطوریکه آلودگی هوا بیداد می‌کند، تنها راه رسیدن به هوای پاک، همین درخت‌ها، فضای سبز و طبیعت است.

وی افزود: کاشت درخت سرمایه ای بلند مدت است برای محیط سکونت آیندگان که از بسیاری آلودگی‌ها جلوگیری می کند.
وی اضافه کرد: آنچه که ما بایستی به عنوان یک اراده ملی برگرفته از آموزه های دینی مان در برنامه‌های آموزشی در نظر بگیریم این است که روز درختکاری را به عنوان یکی از محورهای اساسی بسیاری از برنامه های خود قرار دهیم.

در ادامه، مجتبی شکری نیز با اشاره به اهمیت درختکاری در روزهای پایانی سال تاکید کرد: هدف از این روز، توسعه فرهنگ درخت‌کاری و احیای دوباره طبیعت است. درخت سرمایه ای ارزشمند و خدادادی است که باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم و روز درختکاری، بهانه ای مناسب است که در کنار هم قدمی مثبت برای بهبود شرایط موجود برداریم.

پدر شهید والامقام احمدی روشن نیز با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص درختکاری و حفظ فضای سبز مطالبی را عنوان کرد.
در پایان ضمن تجلیل از پدر شهید احمدی روشن و کاشت نهال، به رسم یاد بود بر روی نهال های کاشته شده پلاک هایی با نام شهیدان هسته ای نصب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار