تاثیرمنفی کرونا برسلامت روانی دانش آموزان بیشتر از سلامت جسمی آنها بوده است

کاشمر(پانا)-مشاور دبیرستان شاهد مطهره شهرستان کاشمر اعلام کرد کرونا بر سلامت روانی دانش آموزان بیشتر از سلامت جسمی آن ها تاثیر گذار بوده است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تاثیرمنفی کرونا برسلامت  روانی دانش آموزان  بیشتر از سلامت جسمی آنها بوده است

مریم صمیمی مشاور دبیرستان شاهد مطهره در گفت وگو با پانا عنوان کرد: اگر سلامت روانی دانش آموزان آسیب ببیند باید در آینده تاوان سنگینی را پس بدهیم.

وی افزود: امروزه آسیب های شدید روحی و روانی بر دانش آموزان ایجاد شده که از عوارض خانه نشینی است. سلامت اجتماعی به چهار بعد سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی تقسیم می شود، تعادل مؤثر و سازنده والدین ما دانش آموزان به میزان قابل توجهی می تواند به سلامت اجتماعی و روانی بچه ها کمک کند.
مشاور دبیرستان گفت: باید بدانیم که در روزهای سخت کرونایی مهمترین منبع تأمین سلامت اجتماعی و روانی، ارتباط والدین با فرزندان است.
صمیمی افزود: بیشترین اثر مخربی که کرونا بر کودکان و نوجوانان دارد، آموزش ها و نحوه حضور در کلاس های مجازی یا حضوری است، بنابراین پدر و مادرها باید راهکارهایی را تحت عنوان مدیریت استرس در زمان کرونا کسب کنند. در این دوران پدر و مادر و سایر اعضای خانواده نقش پررنگی را در ایجاد فضای امن روانی برای فرزندان خود بازی می کنند.
وی ادامه داد: فراهم کردن فضای مناسب از نظر فکری و فیزیکی، همراهی با دانش آموزان، پی گیری مباحث درسی و ارتباط با معلمان و هم کلاسی ها برای درک مباحث درسی از مسئولیت های مهم والدین است.
این مشاور با بیان مشکلات قرنطینه برای همه گفت: در شرایط کنونی باید والدین با فرزندان صبوری کنند و انرژی منفی به کودکان منتقل نکنند، چرا که فرزندان هم شرایط سختی را طی می کنند. در این دوران که بچه ها از طریق کلاس های مجازی آموزش ها را دریافت می کنند، باید دیگر تفریحات مجازی را به حداقل رساند و وقت آزاد دانش آموزان را با انجام کارهایی غیر از فعالیت با موبایل یا رایانه پر کنند.
وی مشکلات کرونا را زیاد دانست و گفت: می توانم بگویم که مهمترین اثر منفی کرونا بر دانش آموزان کاهش تعاملات است، اما جنبه مثبتی هم می تواند داشته باشد و آن اینکه بچه ها یاد می گیرند در شرایط سخت و متفاوت با ابزار دیگری هم می توانند درس بخوانند.

متینا مکرمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار