هدف، رسیدن به شعار دانش آموز سالم، خانواده سالم، جامعه سالم است

تهران(پانا)- رتبه اول ارزیابی عملکرد در حوزه معاونت تربیت بدنی، برای چندمین سال متوالی در شهر تهران به منطقه 17 رسید.

کد مطلب: ۱۱۶۷۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف، رسیدن به شعار دانش آموز سالم، خانواده سالم، جامعه سالم است

یک وبینار آموزشی با حضور کرمعلی ایرجی؛ رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی شهر تهران، طاهره پورمحمود؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17، مصطفی عرب، کارشناس مسئول تربیت بدنی و معصومه سلمانی مدرس دوره های آموزشی منطقه برگزار شد.
مخاطبان این وبینار اولیاء دانش آموزان، مدیران مدارس و معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت و آموزگاران پایه بودند.
در این برنامه پورمحمود، ضمن تشکر از عوامل کارشناسی تربیت بدنی، در مورد نحوه اجرای پروژه کوچ، گزارش مختصری ارائه داد.

در ادامه ایرجی، به آمار دانش آموزان در مرحله اول استناد کردند و مطالبی جهت دانش افزایی و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن خویش و داشتن سبک زندگی فعال و سالم که هدف کلی پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی سالم و فعال (کوچ) است، ارائه کردند.

وی ضمن تشکر از مصطفی عرب، که توانسته است چندین سال متوالی در شهر تهران رتبه اول ارزیابی عملکرد در حوزه معاونت تربیت بدنی را کسب کند به صورت ویژه از تیم کارشناسی منطقه بخاطر اجرای مطلوب پروژه کوچ قدردانی کردند.

سپس عرب در مورد علل کم تحرکی و مشکلات روحی روانی و اجتماعی ناشی از آن و بیماریهای مختلف که هزینه های سنگینی را به خانواده ها تحمیل می کند صحبت کرد و راهکارهایی جهت پیشگیری و کنترل اضافه وزن ارائه داد.

وی در ادامه گفت: اولیا باید الگوی مناسبی برای تربیت و پرورش فرزندان داشته باشند و از برخوردهای دستوری بپرهیزند و با دادن حق انتخاب به فرزندان و ایجاد محیط امن روحی و روانی، ارتباط سالم، با آنها برقرار کنند، زیرا والدین نقش بسیار مهمی در فعالیت بدنی فرزندان دارند.

سلمانی گفت: هدف ما رشد و توسعه آگاهی های لازم برای اولیا و دانش آموزان برای رسیدن به شعار دانش آموز سالم، خانواده سالم و جامعه سالم است، به طوری که نگرش افراد تغییر کرده و ترغیب شوند که سبک زندگی سالم داشته باشند. این موضوع علاوه بر فواید بسیار زیاد برای فرد و خانواده، فواید بسیار زیادی برای جامعه دارد. زیرا سلامت و خوشبختی جامعه در گرو سلامت و خوشبختی تک تک اعضای آن است. ساده ترین راه برای تغییر سبک زندگی توجه به اهمیت فعالیت بدنی و اهمیت کنترل وزن است.
در پایان تاکید شد مراقبان سلامت و معلمان تربیت بدنی و متخصصان این امر در مدارس توصیه های لازم را به صورت مشاوره در اختیار دانش آموزان و اولیا قرار دهند و در صورت نیاز دانش آموزان به مراجع تخصصی مانند خانه های سلامت یا متخصصان تغذیه جهت دریافت اطلاعات بیشتر ارجاع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار