برگزاری اختتامیه طرح کوچ ( کنترل وزن و چاقی دانش آموزان ) در منطقه17

تهران (پانا) - کارشناسی تربیت بدنی منطقه ۱۷ در ادامه طرح کوچ اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار دست سازه های دانش آموزان کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه طرح کوچ ( کنترل وزن و چاقی دانش آموزان ) در منطقه17

اختتامیه طرح کوچ در منطقه17، با حضور علی ایرجی؛ رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی شهر تهران، مهدی نیکبخت؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷،طاهره پورمحمود؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه و اعضای شورای معاونین و به همت کارشناسان تربیت بدنی؛ سلامت و بهداشت برگزار شد.

علی ایرجی؛ رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن بازدید از این نمایشگاه اقدامات صورت گرفته در شهر تهران در رابطه با طرح کاهش وزن دانش آموزان و همچنین ترویج سبک زندگی سالم و مهیا شدن بستر فرهنگی مناسبی در خانواده ها را مثبت ارزیابی کرد.
وی افزود: استفاده از ظرفیت دانش آموزان به‌عنوان سفیران این طرح در خانواده ها را مولفه مهمی برای فرهنگ سازی دانست.

مهدی نیکبخت؛ در ادامه اظهار کرد: طرح کوچ یا همان کنترل وزن و چاقی یک طرح ملی است که از معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت به همه استان ها ارجاع شده است.

وی افزود: در این طرح BMI یا شاخص توده ای بدنی دانش آموزان بر اساس اندازه گیری قد و وزن دانش آموزان محاسبه و در سامانه سناد ثبت می شود.

نیکبخت در ادامه بیان کرد: این طرح در دو مرحله مهر ماه و اسفند ماه اجرا شد و دراین فاصله دانش آموزانی که در محدوده مجاز کنترل وزن نیستند توسط مشاوران تغذیه و تربیت بدنی مشاوره می شوند و امیدواریم که در پایان این طرح دانش آموزانی که در محدوده مجاز نیستند به حالت مطلوب برگردند.

وی هدف از اجرای این طرح را دانش آموز سالم- مدرسه سالم وجامعه سالم دانست و گفت: دانش آموزان پس از سنجش اولیه شاخص توده بدنی و شناسایی، دانش آموزان دارای اضافه وزن ضمن امضای میثاق نامه اجرای طرح، آموزش‌ها، تمرین‌های ورزشی، کنترل تغذیه، آموزش‌های لازم تغذیه‌ای زیر نظر مشاور تغذیه و برنامه‌های آموزشی فعالیت بدنی در منزل را با راهبری کارشناسان تربیت بدنی و سلامت فرا می‌گیرند.

در کنار این نمایشگاه ارزیابی دست سازه های دانش آموزان توسط بازدید کنندگان نیز انجام شد که مقرر شد از دست سازه های برتر مدارس تقدیر به عمل آید.
همچنین در کنار این نمایشگاه از همکارانی که در مسابقات مختلف به مناسبت طرح کوچ شرکت کرده وحائز رتبه شده بودند تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار