دانش آموز الگوی خود را در معاون و مربی تربیتی جست و جو می کند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۲، مربیان تربیتی را چون رودی که در مسیر انسان سازی حرکت کرده و علاوه بر پاک بودن خود مسیر خود را نیز پاک و عاری از آلودگی می کنند توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز الگوی خود را در معاون و مربی تربیتی جست و جو می کند

رحمت الله حضرتی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۲، در گفت و گو با پانا ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی و مقارن شدن آغاز این هفته با وفات اسوه صبر و ایمان حضرت زینب کبری (س) گفت: تاسیس نهاد امور تربیتی به دست شهیدان رجایی و باهنر رقم خورد. یادی می کنیم از این دو شهید عزیز و همه عزیزانی که تا به امروز در این مهم نقش آفرینی کردند.

وی در ادامه ضمن توجه به سند تحول بنیادین و نگاه آن به بخش امور تربیتی افزود: در اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار انتقال دانش به مسائل پرورشی و تربیت اسلامی نوجوانان و جوانان نیز توجه شده است و حیات طیبه را در این سند مشاهده می کنیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «همه کسانی که با جوانان مواجهند از جمله عزیزان امور تربیتی سعی کنند رفتار خودشان را عاقلانه، حکیمانه، عالمانه، خالصانه، صمیمانه، خیرخواهانه، صلاح جویانه و سرشار از محبت و صفا قرار دهند.» این دین است که می تواند خاکستر روی دل ها را بزداید، بنابراین نقش کلیدی معاون و مربی پرورشی این است که بتواند جاذبه ای ایجاد کند که دانش آموز محبت را دریافت و با تمام وجود لمس کند و جذب او شود و او را پناهگاه خود قرار دهد. مربیان تربیتی مانند رودی هستند که در مسیر انسان سازی حرکت کرده و علاوه بر پاک بودن خود مسیر خود را نیز پاک و عاری از آلودگی می کنند.

وی در ادامه افزود: از سال ۵۹ که نهاد امور تربیتی تاسیس شد، رگه های توجه به شکل گیری این نهاد در نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری مشاهده شده است و این، نگاه عمیق و ظرافت دقیق در توالی امور، تلاش عزیزان این حوزه را بیشتر می طلبد.
آموزش کار سختی است اما آموزش در مسائل تربیتی دشوارتر است. تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند. بحث بازگشت به جوانان و تربیت نسل جوان و شعار ما می توانیم، در زمینه امور تربیتی پررنگ است.

حضرتی، تربیت را یک امر تدریجی دانست و گفت: دانش آموز الگوی خود را در معاون و مربی تربیتی جست و جو می کند. با توجه به در نظر گرفتن ساحت های سند تحول بنیادین وظیفه سنگین و خطیر و نقش تعیین کننده ای در تربیت فرزندان این سرزمین داریم و تلاش ما در جهت حفظ و توسعه این بخش است. در یک کلام به طور خلاصه کار ما انسان سازی است.
در پایان از زحمات خانواده بزرگ تربیتی(معاونین، مربیان، مشاورین و مراقبین سلامت و ... ) که پرچم دار حوزه تربیت و تعلیم اسلامی هستند، تشکر می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار