رضا نوروزی در گفت‌وگو با پانا

پرسپولیس چراغ خاموش آمد و قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر شد؛ این تیم راه خودش را پیدا کرده است

افت پرسپولیس بعد از فینال آسیا طبیعی بود / استقلال مهره زیاد دارد اما خوب بازی نمی‌کند/ اعتراض به داوری‌ها مشکل فوتبال ایران شده است

تهران (پانا) - آقای گل سابق لیگ برتر ایران معتقد است در نیم فصل لیگ برتر بیستم تمام تیم‌ها نوسان داشته‌اند اما این پرسپولیس بود که با جبران عقب‌افتادگی توانست چراغ خاموش قهرمان نیم فصل شود.

کد مطلب: ۱۱۶۷۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس چراغ خاموش آمد و قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر شد؛ این تیم راه خودش را پیدا کرده است

رضا نوروزی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر، اظهار داشت: « در این هفته‌ها پرسپولیس روی فرم برد افتاده بود و خیلی اهمیت داشت تا بتواند بازی‌های عقب افتاده‌ی خود را برنده شود و خدا را شکر این اتفاق افتاد و تیم توانست با 5 برد متوالی، قهرمان نیم فصل شود. اهمیت این قهرمانی آنجا مشخص می‌شود که فاصله‌ی امتیازی زیادی با صدر داشت و رفته رفته و به قول معروف چراغ خاموش آمد و صدر جدول را گرفت. فکر می‌کنم هیچ تیمی تا کنون در لیگ بیستم نتوانسته حتی 3 برد پشت سر هم را در 15 هفته اخیر بدست بیاورد اما پرسپولیس 5 برد متوالی آورد. این نشان می‌دهد که تیم دوباره دارد راه خوب خودش را پیدا می‌کند و سودای قهرمانی در سر دارد. »

وی افزود: « در 5 بازی اخیر گرفتن 15 امتیاز خیلی عالی بود. بعد از اینکه تیم از فینال آسیا برگشت، 4 مساوی پیاپی کمی آنها را از شرایط همیشگی‌شان دور کرد. درست است که الآن تیم کم گل می‌زند اما در موقعیت‌سازی خیلی عالی کار می‌کند. البته قبول دارم که باید بیشتر و بهتر از فرصت‌ها استفاده کنند چون فاصله‌ی یک گل در هر لحظه امکان دارد از بین برود. نکته‌ی خوب اما این است که پرسپولیس خیلی سخت به حریفان موقعیت می‌دهد و گل نمی‌خورد. »

مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: « اگر بعد از فینال آسیا دیدید که تیم نتوانست آن طور که باید نتیجه بگیرد، قطعاً آن شکست تلخ باعث افت روحی و روانی تیم شد. بازیکنان بعد از اینکه در فینال آسیا قهرمانی را از دست دادند، دچار کاهش اعتماد به نفس شدند و نتوانستند با آن شوک روحی کنار بیایند. این بزرگ‌ترین شانس تاریخ فوتبال ایران بود که یک تیم می‌توانست قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود که متأسفانه از دست رفت. همیشه تیم‌هایی که جزو 4 تیم آسیا می‌رسیدند، وحشتناک قدرتمند بودند اما اولسان واقعا تیم معمولی بود. پرسپولیس فصل گذشته السد، الدحیل، پاختاکور و النصر به آن قدرتمندی را شکست داد اما در فینال به اولسانی که به مراتب ضعیف‌تر از اینها بود، باخت؛ آن هم با 2 پنالتی مفت که آدم زورش می‌آمد. هر دو پنالتی افتضاح بود که به بدترین شکل ممکن تقدیم حریف شد. فرصت عالی‌ای بود که پرسپولیس جام را بگیرد و به ایران بیاورد اما حیف که نشد. فکر کنید ما که بیرون بودیم، سردرد گرفتیم. حالا شما ببینید چه فشاری به بازیکنانی آمد که در فینال بازی کردند. طبیعی بود که بعد از آمدن به ایران نتوانند روی فرم خوب باشند و هفته‌ها طول کشید تا به شرایط عادی برگردند. »

رضا نوروزی در خصوص شرایط و نوسان تیم‌های لیگ بیستم گفت: « همه‌ تیم‌ها چنین شرایطی دارند و به جز پرسپولیس که آن هم در هفته‌های اخیر خوب نتیجه گرفته و ثبات داشته، هیچ تیمی نتوانسته در عملکردش ثبات لازم را داشته باشد. خیلی از شرایط می‌تواند در این نوسان دخیل باشد. تیم‌های سپاهان، استقلال و تراکتور خیلی مهره و بازیکن دارند. فکر می‌کنم نسبت به سال‌های گذشته اگر دقت کنید لیگ ما ضعیف‌تر شده است و کمبود بازیکن خلاق داریم. الآن لژیونرهای خوبی داریم اما در لیگ داخلی‌مان هنوز بهترین‌های ما همان بازیکنان قدیمی مثل سید جلال و شهباززاده هستند. هافبک خلاقی مثل علی کریمی، مجتبی جباری، محرم نویدکیا، داود حقی نداریم. یک هافبک خلاق و مهاجم شش دانگ در لیگ نداریم. فوتبال ما خیلی ضعیف شده است. مدافعان آن موقع ما بنگر، هادی عقیلی، سید جلال، بختیاری‌زاده، پیروانی و خیلی‌های دیگر مدافعانی بودند که واقعاً نمی‌شد به راحتی مقابل‌شان بازی کرد. فوتبال ما خیلی ضعیف شده است. واقعاً باید فکری به حال این مسئله بکنند. الآن زمین‌ها خیلی بهتر شده است، امکانات زیاد است اما آن موقع در چاله می‌افتادیم و رباط پاره می‌کردیم. »

وی خاطرنشان کرد: « پرسپولیس حسن بزرگی که دارد، موقعیت‌های خیلی کمی به حریفان می‌دهد و گل نمی‌خورد. هر چقدر که در خط حمله دست و دل‌باز هستند و موقعیت خراب می‌کنند اما در دادن موقعیت سخت‎گیرند. در لیگ ایران هم تیمی موفق است که گل کمی دریافت کند. پرسپولیس همین روند را ادامه دهد، قطعاً در نیم فصل دوم هم با توجه به بازیکنانی که قصد خرید آنها را دارد، قدرتمندتر خواهد شد و می‌تواند در لیگ ایران و بازی‌های آسیایی موفق ظاهر شود. قهرمانی نیم فصل هم که به دست آمد، فقط از جنبه روحی روانی ارزشمند است و حالا بازیکنان می‌خواهند نشان دهند که شایستگی رسیدن به پنجمین جام پیاپی را دارند. یقین بدانید این تیم اگر با این خودباوری‌ای که پیدا کرده، دچار حاشیه یا معضلات مالی نشود، بازهم قهرمان خواهد شد. »

مهاجم گلزن سال‌های قبل لیگ برتر فوتبال ایران افزود: « با اینکه لیگ امسال تیم‌ها زیاد ثبات نداشته‌اند اما سپاهان تیم خیلی خوبی دارد که همیشه از ساختار خوبی برخوردار بوده است. استقلال هم تیم پرمهره‌ای دارد، خیلی تیم خوبی دارند اما نمی‌دانم مشکل‌شان چیست که این قدر حاشیه دارند. البته آنها بازی خوبی انجام نمی‌دهند و هواداران‌شان هم از این بابت ناراضی‌اند. تیم‌های فولاد و نفت آبادان و حتی نفت مسجد سلیمان و آلومینیوم اراک هم خیلی خوب نتیجه گرفته‌اند. فکر می‌کنم برخی تیم‌ها هرچند مدعی نیستند اما می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در قهرمانی داشته باشند. مثلاً می‌توانند یقه‌ی تیم‌های بزرگ را بگیرند و به راحتی امتیاز ندهند. با همه این اوصاف آنچه از جدول لیگ برتر برمی‌آید، اختلاف امتیازها نزدیک است و فاصله‌ی زیادی بین تیم‌ها وجود ندارد. با یک برد و باخت جایگاه‌ها عوض می‌شود. این نشان می‌دهد که کیفیت فنی تیم‌ها هم تفاوت چندانی ندارد و امسال فکر می‌کنم قهرمانی لیگ بیستم به هفته‌های آخر کشیده شود. »

رضا نوروزی در پایان گفت: « مشکلی که فوتبال ایران دارد و البته در هفته‌های اخیر کمی کمرنگ شده، اعتراض زیاد نیمکت‌ها به داوری و قضاوت‌هاست. باید یاد بگیریم که این حواشی را کنار بگذاریم و با رفتارهای خود باعث ایجاد استرس و فشار روی داورها نشویم. این کارها و اعتراض‌ها اشتباهات را بیشتر می‌کند. اشتباهات داوری هم جزئی از فوتبال است و اگر سوتی هم به اشتباه زده می‌شود، عمدی نیست. به هرحال این سوت‌ها برای همه تیم‌ها زده می‌شود و نباید این همه جار و جنجال درست کنیم. آنچه اهمیت دارد متن فوتبال است که این حواشی مزه‌ی آن را از بین می‌برد. امیدوارم در نیم فصل دوم این مسائل از بین برود و بیشتر به خود فوتبال پرداخته شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار