سرمربی اسبق استقلال تهران در گفت‌وگو با پانا

شخصیت قهرمانی باعث شد دوران افت پرسپولیس تمام شود؛ این تیم به غیر از قهرمانی راضی نمی‌شود

مشکل گلزنی حل شود پرسپولیس پنجمین قهرمانی متوالی را بدست می‌آورد / فوتبال ایران اسیر تاکتیک‌های قدیمی شده است

تهران (پانا) - سرمربی اسبق استقلال معتقد است وجود شخصیت قهرمانی باعث شد تا دوران افت پرسپولیس پس از نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به پایان برسد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
شخصیت قهرمانی باعث شد دوران افت پرسپولیس تمام شود؛ این تیم به غیر از قهرمانی راضی نمی‌شود

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا درباره قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال گفت: « پرسپولیس با شرایط متفاوتی امسال در لیگ برتر حاضر شد، تیم در لیگ قهرمانان نتوانسته بود مقابل النصر عربستان به برتری برسد و سپس در فینال مقابل اولسان هیوندای شکست خورد. پس از شکست، طبیعی بود که تیم از نظر روحی و روانی افت داشته باشد، اما با توجه به شخصیت قهرمانی که تیم پرسپولیس دارد، رفته‌رفته شرایط بهتر شد و در نهایت دیدیم که در پایان نیم فصل به عنوان قهرمانی رسید. »

وی ادامه داد: « تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تحت فشار بود و با مشکلاتی از جمله کمبود بازیکن هم مواجه شده بود. عیسی آل کثیر محروم شده بود و نتوانست در لیگ برتر برای پرسپولیس بازی کند، از طرفی عنوان نایب‌ قهرمانی هم روحیه این بازیکنان را پایین آورده بود اما با همه این مشکلات نباید فراموش کنیم که پرسپولیس و بازیکنان این تیم به کمتر از قهرمانی راضی نمی‌شوند و تحت هر شرایطی خود را به بالای جدول می‌رسانند. »

سرمربی اسبق استقلال تهران درباره احتمال کسب قهرمانی دوباره برای تیم پرسپولیس در این فصل خاطرنشان کرد: « پرسپولیس یکی از تیم‌های مدعی است ، این تیم ساختار خیلی خوبی دارد و می‌تواند بار دیگر به این موفقیت برسد. بازیکنان و کادر فنی خیلی خوب یکدیگر را می‌شناسند و بازیکنان هم به درک تاکتیکی خوبی رسیده‌اند. اما پرسپولیس یک مشکل بزرگ دارد و آن هم عدم گلزنی این تیم است که به نظرم این موضوع حل شود پرسپولیس به پنجمین قهرمانی می‌تواند دست پیدا می‌کند. »

مدافع دهه 50 پرسپولیس در مورد سطح کیفی بیستمین دوره از مسابقات لیگ برتر ایران اظهار کرد: « فوتبال ایران شرایط پیچیده‌ای دارد، در یکی دو سال اخیر شاهد حضور مربیان جوان در راس تیم‌ها بودیم که این اتفاق قابل قبول است، پوست‌اندازی در بین مربیان به وجود آمده و آنها هم باید تلاش کنند پویایی فنی و تاکتیکی بازیکنان را بالا ببرند. فوتبال ایران اسیر تاکتیک‌های قدیمی شده بنابراین وقت آن رسیده تا هر چه سریع‌تر شرایط فوتبال با علم روز دنیا تطبیق پیدا کند. البته این موضوع شامل همه تیم‌ها نمی‌شود برخی مربیان واقعا توان فنی بالایی دارند. »

ذوالفقارنسب در پایان به تغییر برنامه بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای تیم ملی اشاره کرد و گفت: « کار تیم ملی فوتبال کشورمان برای رسیدن به جام جهانی خیلی سخت شده است، البته اسکوچیچ هم زمان کافی در اختیار دارد و نباید نگران شود، اما به طور کلی با توجه به ویروس کرونا شرایط امسال سخت شده است و بازی‌های متمرکز هم برای تیم ملی اتفاق خوبی نیست اما باید کنار آمد و بازیکنان را برای این میدان آماده کرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار