٨ اسفند؛ سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی و هفته گرامی داشت تربیت اسلامی

ولی پوری: جاری سازی تفکر اسلامی و رواج آن در حوزه آموزش و پرورش، لازمه سیستم آموزشی است

تهران(پانا)- وقتی دانش آموز در فرایند آموزش اثربخش قرار می گیرد که خودش هم در آن فرایند حضور فعال داشته باشد و بخشی از فرآیند آموزش باشد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: جاری سازی تفکر اسلامی و رواج آن در حوزه آموزش و پرورش، لازمه سیستم آموزشی است

مراسم سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی و هفته گرامی داشت تربیت اسلامی، با حضور مجتبی ولی پوری؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، اسماعیل بحری زاده؛ قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی کشور و جمعی از فرهنگیان حوزه پرورشی در تالار فرهنگ تهران برگزار و به صورت مجازی با حضور مدیران و معاونین ادارات تربیتی و فرهنگیان پرورشی از طریق شبکه شاد پخش شد.

در این مراسم ولی پوری؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب، یاد و خاطره شهدای اسلام و به ویژه شهیدان رجایی و باهنر راگرامی داشت و گفت: این دو شهید بزرگوار صدقه جاریه خود را با بنیان گذاری نهاد امورتربیتی برای تمام اعصار دارند و می بایست ابتکار این شهیدان را گرامی داشت.

ولی پوری در ادامه افزود: اقدام تحول گرایانه این دو شهید پس از انقلاب اسلامی ایران، دمیدن روح تحول در آموزش و پرورش بود ونیروهای تربیت شده در این حوزه نه تنها در آموزش و پرورش مشغول به کار شدند که در سایر نهادها هم از مدیران با اخلاص بودند که از دستاورد های مهم امور تربیتی به حساب می آید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران جاری سازی تفکر اسلامی و رواج آن در حوزه آموزش و پرورش را مهم برشمرد وگفت: جاری سازی تفکر اسلامی لازمه سیستم آموزشی در راستای تربیت دانش آموزان است و ۶ ساحت سند تحول در واقع ادامه راهی است که امور تربیتی از همان ابتدای انقلاب اسلامی رقم زده است و من از تمام مربیان تربیتی می خواهم که سند تحول را به عنوان گفتمان قالب در نظر بگیرند چراکه توجه به فعالیت های پرورشی از نیاز های آموزشی استکه می تواند برای دانش آموزان منجر به شادابی، رشد و کسب تجربه باشد.

وی خاطرنشان کرد: مخصوصا در حوزه کارگروهی که سند تحول توجه ویژه ای به آن دارد؛ این فعالیت های گروهی بستر مناسبی درفعالیت های پرورشی دارند.

ولی پوری درباره آموزش اثربخش گفت: وقتی دانش آموز در فرایند آموزش اثربخش قرار می گیرد که خودش هم در آن فرایند حضور فعال داشته باشد و بخشی از فرآیند آموزش باشد.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت های حوزه امور تربیتی و تربیت اسلامی ارائه داد و افزود: در معاونت پرورشی ۶ حوزه فعالیت می کنندکه شامل فعالیت های گوناگونی است از جمله: فعالیت های قرآن، عترت و نماز، محافل دارالقرآن ها و انس باقرآن، آموزش های الکترونیکی قرآنی، جشن تکلیف مجازی دانش آموزان با حضور ٨٠ درصدی دانش آموزان، فعالیت های امور تربیتی؛ رصد مدارس وبازدید حضوری و مجازی از مدارس، برگزاری کلاس های مجازی تفکر و سبک زندگی، فعالیت های حوزه سازمان دانش آموزی، خبرگزاری دانش آموزی پانا، مجلس دانش آموزی و برگزاری انتخابات الکترونیکی آن، آموزش تشکیلات دانش آموزان پیشتاز و تولیدمحتواهای رسانه ای مهارتی در سازمان دانش آموزی، در اداره فرهنگی و هنری نیز فعالیت های زیادی نظیر پرسش مهر، برگزاری سی و نهمین جشنواره فرهنگی و هنری، برگزاری مراسم های مناسبتی نظیر زنگ انقلاب، روز دانش آموز و جشنواره های انقلابی مربوط به دهه فجر، فعالیت های مربوط به حوزه حجاب و عفاف، جشنواره مهتاب در نور، توانمندسازی تشکل های دانش آموزی، در زمینه مشاوره؛طرح یاری گران زندگی، طرح های توانمندسازی، ارائه مشاوره های فردی و تحصیلی، هدایت تحصیلی و....از نمونه های فعالیت های حوزه امور تربیتی وپرورشی است.

ولی پوری در پایان ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده گفت: امیدوارم خداوند به حرمت خون شهیدان رجایی و باهنر کمک کند ما درامر تربیت موفق عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار