احداث ۳۹۶ مدرسه از سوی خیران دراستان اردبیل

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل از احداث ۳۹۶ مدرسه توسط خیران عاقبت اندیش مدرسه ساز در سطح استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
احداث ۳۹۶ مدرسه از سوی خیران دراستان اردبیل

اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که بصورت ویدیو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۴۶ مدرسه دیگر در دست اجرا است و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز در کنار خیرین مدرسه ساز در سال۱۴۰۰ این پروژه ها را تکمیل می کنند.

او با بیان اینکه موضوع تعلیم و تربیت در آینده فرزندان ما نقش مهمی دارد، افزود: برای اینکه دانش آموزان در آینده به جایگاه مهم برسند و درست تربیت شوند باید در یک فضای مناسب آموزشی تحصیل کنند.

استاندار اردبیل نقش و جایگاه مدارس و فضای آموزشی در تربیت فرزندان را مهم ارزیابی کرد و گفت: فرزندان این مرز و بوم در سنین شکل گیری، مهارت آموزی و آموزش تربیتی تحت تعلیم معلمان دلسوز موسم تحصیل در مدارس اتفاق می افتد.

بهنام جو ادامه داد: نزدیک سه هزار واحد آموزشی در استان اردبیل وجود دارد و به علت نیاز نظام تعلیم و تربیت استان به فضاهای مناسب آموزشی، دولت به تنهایی نمی‌تواند همه فضای مورد نیاز را تامین کند بنابرین خیرین عاقبت اندیش کار بزرگی برای نظام آموزشی انجام می دهند.

استاندار اردبیل مدرسه سازی را کاری ارزشمند و توام با آینده‌نگری دانست و بیان کرد: خیران مدرسه‌ساز همواره از دستاورد خیر افراد تعلیم دیده در این مدارس به صورت معنوی بهره‌مند می شوند و دنیا و آخرت خود را با این کار تضمین می کنند.

او تصریح کرد: مدرسه‌سازی به نوعی انسان‌سازی و فراهم کردن مقدمات توسعه با محوریت انسان‌های عالم و آگاه است و توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی نوید آینده خوبی برای استان اردبیل می‌دهد.

بهنام جو با بیان اینکه در کنار کارهای عمرانی، اقتصادی و فرهنگی انجام کارهای معنوی در جامعه به توسعه کمک می کند افزود: افزایش فضای آموزشی و تربیتی در جامعه به کاهش آسیب های اجتماعی و بزهکاری های احتمالی می انجامد.

او با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مدارس استان استانداردسازی شده است، گفت: اداره کل نوسازی و مجمع خیران مدرسه ساز برای استانداردسازی مدارس و کاهش مدارس گرمایشی با بخاری را در دستور کار قرار داده اند.

استاندار اردبیل در رابطه با مدرسه سازی آجر به آجر تصریح کرد: در این طرح هرکس می تواند به اندازه وسع و توان در بحث مدرسه سازی کمک کند و ۲ باب مدرسه با این طرح در حال احداث است.

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل نیز در این جشنواره اظهار کرد: در امر مدرسه سازی خیران در استان اردبیل سنگ تمام گذاشتند تا در کنار منابع دولتی 30تا35 درصد مدارس موردنیاز در اقصی نقاط استان به همت خیرین احداث شود.

او با بیان اینکه در سه شهر پارس آباد، مشگین شهر و اردبیل نیازمند توسعه فضاهای آموزشی هستیم خاطرنشان کرد: خیران در این مناطق متمرکز شدند تا در کنار ساخت مدرسه به تجهیز و نوسازی امکانات نرم افزاری کمک کنند.

دبیر شورای آموزش وپرورش استان افزود: حضور 500 خیر زن و مرد در استان و مشارکت 30درصدی آنها در ساخت مدارس به همت این انسانهای دلسوز و فداکار فرصت تحول در آموزش وپرورش را بوجود آورده است.

ناصری خاطرنشان کرد: طرح آجر به آجر به‌عنوان پویش عمومی حرکتی تاثیرگذار در مشارکت عموم مردم برای ساخت مدرسه است که در این استان نیز ساخت دو واحد آموزشی در قالب این طرح شروع شده است.

جواد قرآن‌نویس، رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز اردبیل‌، در آیین بیست و دومین جشنواره خیران مدرسه‌ ساز استان اظهار کرد: مجمع خیرین استان اردبیل در سال‌های اخیر موفق شده بیش از 396 واحد آموزشی را در مناطق مختلف استان احداث و تقدیم آموزش و پرورش کند.

او با تجلیل و تقدیر از خیران خوشنام اردبیل در کمک و مساعدت برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی تصریح کرد: 40 مدرسه نیز به همت خیران در حال احداث است که امیدواریم هر چه سریعتر این پروژه‌های نیمه‌تمام نیز به سرانجام برسد.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان گفت: در دو سال اخیر و با کمک و مساعدت نوسازی و تجهیز مدارس استان، خیران توانسته‌اند واحدهای آموزشی نیمه‌تمام و در حال احداث را تکمیل کرده و وارد چرخه بهره‌برداری کنند.

قرآن نویس افزود: 30 درصد مدارس استان اردبیل به همت خیران احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌شود که کیفیت ساخت این مدارس در حد مناسب است.

او به فعالیت 500 خیر مدرسه‌ساز در استان اعم از آقا و خانم اشاره کرد و ادامه داد: بانوان خیر استان نیز با تشکیل شورای مشورتی سعی می‌کنند در امر مدرسه‌سازی مشارکتی جدی داشته باشند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان در مورد اجرای طرح آجر به آجر خاطرنشان کرد: همزمان با سراسر کشور، در استان اردبیل نیز برای جمع‌آوری کمک‌های خرد خیران و گروه‌های مختلف جامعه طرح آجر به آجر در حال انجام است، به طوری‌که در سال‌جاری عملیات احداث دو مدرسه از محل طرح آجر به آجر در خلخال و همچنین مناطق محروم پارس‌آباد شروع شده است.

قرآن نویس در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد:‌ همه افراد جامعه به ویژه کارکنان و پرسنل آموزش و پرورش با کمک حداقلی پنج تا 10 هزار تومانی می‌توانند در این امر خداپسندانه مشارکت کرده و به نوعی به ساخت واحدهای آموزشی کمک کنند.

او بیان کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز استان در کنار ساخت مدارس، به تجهیز و نوسازی واحدهای آموزشی نیز در کنار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس کمک می‌کند تا یک بستر مناسب تعلیم و تربیت برای نسل آینده به وجود آید.

در این جشنواره از ۱۶ خیر مدرسه ساز که در سال۹۸ پروژه های آنها به اتمام رسیده بود با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و رییس مجمع خیرین مدرسه ساز تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار