در جلسه شورای برنامه ریزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان شد:

اگر کیفیت آموزش در تمامی مدارس یکسان باشد، عدالت آموزشی رقم می‌خورد

۲۵ درصد دانش‌آموزان عشایری به‌علت نبود زیرساخت، آموزش‌ را به‌صورت حضوری فرا می‌گیرند

شهرکرد(پانا) - جلسه شورای برنامه ریزی آموزش و پرورش با حضور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری و دیگر اعضای شورای برنامه ریزی در اسفند ماه در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اگر کیفیت آموزش در تمامی مدارس یکسان باشد، عدالت آموزشی رقم می‌خورد

جعفر مردانی در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید عدالت آموزشی در تمامی نقاط استان برقرار شود، اظهار کرد: برای این امر نیازمند ارتقای کیفیت آموزش در مدارس هستیم. عموماً والدین تمایل دارند فرزند خود را در مدارسی ثبت‌نام کنند که دارای امکانات آموزشی بالاتری نسبت به سایر مدارس باشد، اگر کیفیت آموزش در تمامی مدارس یکسان باشد، موقع ثبت‌نام با مشکل مواجه نمی‌شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شبکه شاد بستر آموزش مجازی را برای دانش‌آموزان فراهم کرد، اما متاسفانه دانش‌آموزان برخی مناطق چهارمحال و بختیاری به زیرساخت‌های آموزش مجازی دسترسی نداشتند.
مردانی تاکید کرد: البته بعضی دانش‌آموزان نیز به‌علت نداشتن توان مالی برای خرید تبلت یا گوشی تلفن همراه مناسب برای بهره‌مندی از شبکه شاد با مشکلاتی مواجه شدند.

وی تاکید کرد: باید مباحث تعلیم و تربیت بر اساس اولویت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد پیگیری قرار بگیرد. همچنین باید از تمامی ظرفیت‌ها در همین راستا استفاده شود تا به اهداف عالی در این حوزه دست پیدا کنیم.
شایان تک تاز نماینده مجلس دانش آموزی تاکید کرد: باید درکنار جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه اقلام آموزشی، وسایل مازاد ادارات شناسایی شود و در بحث آموزش به کار گرفته شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود ۱۸۷ هزار و ۹۷۷ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند، تاکید کرد: از این تعداد ۱۵۲ هزار و ۲۸۲ نفر معادل ۷۳.۳۱ درصد در شبکه شاد مشغول فعالیت هستند، همچنین حدود ۲۵ درصد جمعیت دانش‌آموز عشایری و مناطق میانکوه، بن، فلارد، کوهرنگ و اردل در چهارمحال و بختیاری به‌علت نبود زیرساخت‌های لازم، آموزش‌ها را به‌صورت حضوری فرا می‌گیرند.

قائد امینی، مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۳۵ دستگاه تبلت، ۷۵۷ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۵۱ دستگاه تلویزیون، ۳۴ دستگاه پخش (DVD)، ۴۰۵دستگاه لپ‌تاپ، ۱۱۲ هزار بسته آموزشی، ۱۸۲۷ فقره تسهیلات خرید گوشی تلفن همراه مجموعا به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۴۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی خیران تامین مالی و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: به‌تازگی ۵۰۰ دستگاه تبلت از سوی مرکز آمار ایران برای دانش‌آموزان استان تامین و در اختیار آنان گذاشته شده است، همچنین می‌توان از ظرفیت اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی برای تقویت زیرساخت‌های مدارس در مناطق مختلف استان بهره‌مند شد.

خبرنگار دانش آموز شایان تک تاز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار