در آستانه هفته امور تربیتی انجام شد:

برگزاری نشست هم اندیشی معاونین پرورشی ادوار پس از انقلاب آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد(پانا)- نشست صمیمی هم اندیشی معاونین پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال های پس از انقلاب به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در اردوگاه ثامن الحجج مشهد مقدس و با حضور مدیر کل و مسئولان آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  نشست هم اندیشی معاونین پرورشی ادوار پس از انقلاب آموزش و پرورش خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این برنامه ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) به پیشتازی حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در سطح کشور اشاره کرد و گفت:معاونین پرورشی و فرهنگی ادوار دستگاه تعلیم و تربیت استان مایه خیر و برکت و افتخار برای آموزش و پرورش خراسان رضوی و کشور بوده اند، بسیاری از طرح های ملی از خراسان رضوی آغاز شده اند و یا از طرف معاونین محترم پرورشی و فرهنگی استان پیشنهاد شده و به سطح کشور تسری یافته اند.

وی ادامه داد: با توجه به فضای دینی و معنوی حاکم بر استان به دلیل وجود مضجع شریف امام مهربانی ها آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و همچنین پیشتازی آموزش و پرورش و حوزه علمیه خراسان رضوی در سطح کشور در حوزه تامین نیروی انسانی نسبت به سایر استان ها غنی تر می باشیم.

خدابنده با بیان اینکه تجارب معاونین ادوار دستگاه تعلیم و تربیت استان می تواند به عنوان یک دانش سازمانی در اختیار همکاران قرارگیرد و موجبات تعالی سازمانی را به همراه داشته باشد گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان یک کانون فرهنگی و تربیتی یاد شده است، تربیت به معنای مسیر از بودن تا شدن است، تبدیل واقعیت ها به حقایق و تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و سند درس ملی در مسیر تربیت اتفاق می افتد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تربیت را فرآیند تبدیل یک فرد دین دان به یک فرد دین دار توصیف کرد و گفت: اگر زندگی بر محور دین باشد، آنگاه می توان گفت تربیت اسلامی در مدارس و جامعه نهادینه شده است و آن زمان می توان گفت توانسته ایم دانش آموزان را به مراتبی از حیات طیبه رهنمون شویم.

حسین شادکام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره برگزاری این نشست به خبرنگار پانا گفت: در این نشست معاونین پرورشی و فرهنگی ادوار پس از انقلاب به بیان تجربیات و هم اندیشی در رابطه با توسعه کمی و کیفی فعالیت های تربیتی پرداختند و همچنین خاطرات شیرین فعالیت های تربیتی دوران مسئولیت خودشان را نیز بیان کردند.
وی با اشاره به بدیع بودن این نشست، ادامه داد: این جلسه برای اولین بار بود که برگزار می‌شد و گردهمایی معاونین پرورشی ادوار گذشته، فرصتی را هم برای تجدید دیدار، تجلیل از زحمات و استفاده از ظرفیت فکری و تجربیات آنان فراهم آورد.
شادکام خاطرنشان کرد: مد نظر است، این نشست به صورت فصلی در طول سال ادامه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار