هدف اصلی جلسات قطبی حوزه پرورشی، رسیدن به ادراک مشترک از مختصات کار در این حوزه است

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی اهداف حوزه پرورشی از جلسات و بازدید های قطبی این حوزه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی جلسات قطبی حوزه پرورشی، رسیدن به ادراک مشترک از مختصات کار در این حوزه است

حسین شادکام در گفت‌وگو با پانا با اشاره به بازدیدهای قطبی حوزه معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش از ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت: یکی از وظایف مدیر نظارت است و نیروهای یک مجموعه نیز انتظار دارند فعالیت هایشان دیده شود.

وی ادامه داد: مشاهده فعالیت های معاونان در ادارات، ارتباط گیری چهره به چهره، شنیدن صحبت ها و مسائل و چالش های کار آنها، بررسی فعالیت های اجرایی به ویژه فعالیت های خلاقانه و مبتکرانه از جمله اهداف برگزاری جلسات قطبی است.

وی با بیان اینکه در این شرایط کرونایی، برگزاری جلسه متمرکز با حضور همه معاونان پرورشی ادارات آموزش و پرورش استان با سختی ممکن بود، افزود: در جلسات متمرکز بیشتر مباحث یک‌طرفه ارائه می‌شود و معاونان استان و روسای ادارات داخلی حوزه پرورشی استان صحبت می کنند، سعی کردیم در جلسات قطبی فرصتی پیش آید تا معاونان ‌پرورشی سراسر استان بتوانند برنامه‌ها، چالش ها و دغدغه های خود را نیز ارائه کنند.

شادکام گفت: در جلسات قطبی روسای ادارات داخلی حوزه پرورشی گزارش ارزیابی و مقایسه ای برای معاونان پرورشی ارائه و نقاط قوت و ضعف آنها را اعلام می کنند. همچنین در این جلسات معاونان پرورشی سراسر استان به یک ادراک مشترک و فهم واحد از مختصات کار پرورشی می‌رسند که این مهمترین و عمده ترین هدف ما در برنامه‌های بازدید قطبی است.
وی ادامه داد: ما در حوزه پرورشی نگاهمان این است که گفتمان اول در آموزش و پرورش باید گفتمان تربیتی باشد، در 6 ساحت سند تحول بنیادین، ساحت تربیت اخلاقی و اعتقادی به عنوان محور اعلام می شود، همچنین در تعریف معلم و دانش آموز تراز سند و مدرسه تراز سند، شاخص‌ها و سنجه ها تربیتی است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: چکیده سند تحول بنیادین، رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است که همه این ها دارای رویکرد تربیتی است، حتی معلم در سند تحول بنیادین با تعبیر مربی یاد می شود یعنی انتظاری که از معلم داریم تنها تعلیم نیست و تربیت است، البته تعلیم می تواند مقدمه ای برای تربیت باشد ولی هدف اصلی تربیت است.

وی ادامه داد: از معاونان پرورشی انتظارمان این است که در مرحله اول خودشان اعتقاد داشته باشند که گفتمان غالب و گفتمان اول در حوزه تعلیم و تربیت باید تربیت باشد، همچنین خودشان را از حصار برنامه‌های کلیشه ای، گزارشی و صرفاً تکمیل کردن بولتن خارج کنند. به ویژه در ایام مجازی شدن فعالیت‌ها با ابتکاراتی خلاقانه فضای تربیتی را مدیریت کنند، معاونان پرورشی باید تلاش کنند، رئیس اداره، سایر معاونان، مدیران مدارس و تمامی ارکان نظام تعلیم و تربیت را با اولویت بخشی به امر تربیت در آموزش و پرورش همراه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار