در مراسم تجلیل از علی اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش؛

حاجی میرزایی: یکی از بی نظیرترین داشته‌ها دانش و تجربه نهفته در اذهان افراد است

تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش سنجش افراد در برخورد با داشته‌ها را مهم دانست چرا که معیار مهمی در راستای سنجش صلاحیت‌های افراد است.

کد مطلب: ۱۱۶۵۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: یکی از بی نظیرترین داشته‌ها دانش و تجربه نهفته در اذهان افراد است

محسن حاجی میرزایی در مراسم تجلیل از علی اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش که صبح امروز برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت امام جواد (ع) و امیدواری برای بهرمندی حداکثری از فیوضات سه ماه نورانی رجب، شعبان و رمضان گفت: از برگزار کنندگان این مراسم تجلیل، سپاس گذارم و امیدوارم در استمرار این کار برای شخصیت های فرهنگی برجسته کشور کوشا باشند.

وی با اشاره به سابقه آشنایی بیش از ۴٠ ساله با علی اصغر فانی، افزود: بعضی از افراد بودنشان برجسته تر از نمودشان است که دکتر فانی بودش از نمودش پررنگ تر است و تأثیرگذاری های شگرف وی در نظام تعلیم و تربیت کشور بسیار ارزشمند است و به همین خاطر اکنون که آقای فانی همچنان با علاقه پیگیر امور آموزشی هستند، ما در شورای عالی آموزش و پرورش از تجربیات وی بهره می بریم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که کمتر به آن توجه شده و از شاخص های مهم مدیریت است نوع تعامل است و اینکه تمدن و فرهنگ یک جامعه، با داشته هایش چه پیوندی دارد.

حاجی میرزایی ادامه داد: در قرآن کریم آمده است که یکی از پاسخ های جدی ما، پاسخ در برابر برخورداری های مان است. اینکه چگونه با نعمت ها برخورد کرده ایم؟ نعمت های ظاهری و باطنی که قابل شمارش نیستند. بنابراین، نوع تعامل با داشته ها؛ در تفکر قرآنی نیز بسیار مهم است.

وی با تاکید بر این که در منطق جدید به دلیل کمبود منابع، باید به درستی از آن ها استفاده شود افزود: در منطق قرآنی، هستی سترون نیست، خداوند رزاق است و روزی همه موجودات در تمام ادوار را تضمین کرده است. با این حال نوع تعامل ما با داشته هایمان، اهمیت بالایی دارد.

حاجی میرزایی با اشاره به اهمیت تعامل با داشته ها گفت: معیار سنجش ما در برخورد با داشته ها مهم است، چرا که، معیار مهمی در راستای سنجش صلاحیت های افراد است.

وی با بیان اینکه یکی از بی نظیرترین داشته ها دانش و تجربه نهفته در اذهان افراد است گفت: ما به طور معمول گزارش کارها را می دهیم، اما همه آن ها متکی بر یک فهم است که بخشی از این دانش در اذهان افراد است که چگونگی استخراج آن و کاویدن ذهن بااهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: جامعه ای که درک روشن و ارتباط محکمی با دانش بزرگان خود دارد؛ خطاهایش کمتر است. اگر آنچه در ذهن افراد است روی کاغذ بیاید، موثر خواهد بود و این سهم جامعه است از دوره ای که به افراد فرصت مدیریت می دهد. همچنین یک سرمایه اجتماعی است که به صورت شایسته موردکاوی شده و پس از استخراج در اختیار دیگران گذاشته شود و به همین خاطر باید، تجربیات علی اصغر فانی در حوزه نظام تعلیم و تربیت نیز به دیگران انتقال داده شود.

گفتنی است که در این مراسم وزیر آموزش و پرورش ارج نامه ای را نیز به پاس تقدیر از همسر علی اصغر فانی تقدیم وی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار