در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور؛

حاجی میرزایی: مدرسه یک سازوکار برای ساماندهی ارتباطات انسان‌هاست

خیرین مدرسه ساز وزنه مهمی در آموزش و پرورش هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد مدرسه یک بنای معماری نیست بلکه معماری شخصیت و هویت کودکان و نوجوانان را انجام می‌دهد مدرسه یک سازه نیست مدرسه یک سازوکار برای ساماندهی ارتباطات انسان‌هاست.

کد مطلب: ۱۱۶۵۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: مدرسه یک سازوکار برای ساماندهی ارتباطات انسان‌هاست

محسن حاجی میرزایی در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم از 1000 خیر مدرسه ساز با بیان اینکه من همیشه به موقعیت خیرین مدرسه ساز غبطه می‌خورم اظهار کرد: تمام ما می‌‌خواهیم بچه‌ها شاداب و سرزنده باشند همه علاقه‌مند هستیم بچه‌ها فعال باشند و خوب زندگی کنند همچنین از سلامت جسمانی و روانی برخوردار باشند.

وی افزود: باید توانایی دفاع از ارزش‌ها را داشته باشند و در برابر سختی‌ها مقاوم باشند. بچه‌های ما باید توانایی حل مسائل را داشته باشند ما دوست داریم بچه‌ها عنصر موثری برای جامعه، خلاق و سلامت باشند بچه‌ها جگرگوشه‌های ما هستند و زندگی و آینده آنان برای همه ما حتی بیشتر از خودمان اهمیت دارد.

حاجی میرزایی ادامه داد: مدرسه نه یک مکان که یک امکان و ظرفیت است مدرسه محیط مناسبی برای پیگیری این اهداف بلند است بیشتر از هر عامل دیگر مدرسه مناسب ترین فرصت را برای تحقق این خواسته‌ها فراهم می‌کند.

مدرسه دانش‌آموزان را در بهترین دوره در آغوش می‌گیرد

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مدرسه دانش‌آموزان را در بهترین دوره زندگی از حیث سرعت، عمق و کیفیت یادگیری در درون خود در آغوش می‌گیرد مدرسه کارخانه انسان سازی است این را امام (ره) گفته اند.

وی با بیان اینکه مدرسه خود انسان را بارور و توانمند می‌کند افزود: مدرسه به انسان شکل می‌دهد و جان و روان را قوت می‌بخشد اصیل ترین شاخص پایداری یک کشور آینده انسان‌های آن است و مدرسه اصلی ترین نهاد توانمندسازی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: مدرسه یک بنای معماری نیست بلکه معماری شخصیت و هویت کودکان و نوجوانان را انجام می‌دهد مدرسه یک سازه نیست مدرسه یک سازوکار برای ساماندهی ارتباطات انسان‌هاست بذر تقویت، توسعه، انسجام و همبستگی مشارکت در مدرسه کاشته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه ترکیبی از سنگ، گچ و آهک نیست بلکه مدرسه نقطه تربیت اجتماعی و عرصه پیوند آدم‌هاست گفت: مدرسه جایگاه تبادل یافته‌ها و حلقه ارتباط‌های نظام تعلیم و تربیت است.

وی خیرین را انسان‌های دوراندیش و زیرک دانست و گفت: با آجر به آجر، مدارس هویت و شخصیت کودکان شکل می‌گیرد و کامل می‌شود تصویر آینده در مدرسه ساخته می‌شود و اصلاح اجتماعی در مدرسه است.

حاجی میرزایی بیان کرد: تمام تلاش ما در آموزش و پرورش شتاب بخشیدن به مدرسه در این تراز است خیرین در این مسیر کارهای بزرگ و سترگی انجام دادند اینکه ۳۰ درصد مدارس ساخته شده از سوی این افراد است و اینکه در ۸ سال اخیر سهم خیرین در مدارس مشارکتی ۴۰ درصد و در مدارسی که خودشان ساختند حدود ۲۰ درصد است یعنی خیرین وزنه مهمی در آموزش و پرورش هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حق تمام آحاد جامعه برای مشارکت، ساختن جامعه است افزود: انسانی که مدرسه ساز است درک روشن تری از کارکردهای مدرسه دارد.

در این مراسم از سردیس حاج اکبر ابراهیمی، خیر مدرسه ساز و مجموعه کتب زندگینامه خیرین مدرسه ساز رونمایی و به نمایندگی از ۸ خیر مدرسه ساز تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار