افتتاحیه مجلس دانش آموزی البرز برگزارشد

کرج (پانا)-افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی البرز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش ، رئیس دبیر خانه مجلس دانش آموزی کشور ، معاون پرورشی و فرهنگی ، مدیر سازمان دانش آموزی و اعضای هیات رئیسه مجلس دانش آموزی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه مجلس دانش آموزی البرز برگزارشد

در ابتدای جلسه که توسط دانش آموزان هیات رییسه مجلس دانش آموزی اداره می شد ، روسای مجلس دانش آموزی دختران و پسران گزارشی از برنامه ها و فعالیت های خود را ارایه نمودند.
سپس صادقیان مدیر سازمان دانش آموزی چگونگی روند شکل گیری مجلس دانش آموزی در سطح مناطق و استان را تشریح نموده و آن را در راستای اجرای بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی دانستند.
در ادامه مراسم فهمیده معاون پرورشی و فرهنگی استان خرسندی خود را از پیشرفت های دانش آموزان در استان اعلام کرد و گفت:از دانش آموزان میخواهم که با استفاده از صنعت تحول بنیادی نظرات خود را بیان کنند.
وی در ادامه اضافه کرد در سراسر کشور دارای مجلس دانش آموزی هستیم که به سخنان آنها اهمیت میدهیم ما در هر ناحیه مجلس دانش آموزی که شامل ۲۵ دختر و ۲۵ پسر می باشند داریم که انشالله میتوانند با همکاری درست و آگاهانه خود به دیگر دانش آموزان کمک کنند.
پس از اجرای مراسم تحلیف و قرایت سوگند نامه، دانش آموزان منتخب به ایراد نطق پرداخته و مطالب و مطالبات خود را بیان داشتند.
پناهی روا رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشت با قدردانی از تمام مسئولین آموزش و پرورش استان و همچنین با اشاره به زحمات شبانه روزی آنان گقت : شورای دانش آموزی با توجه به رسالتی که بر عهده دارند باید بتوانند گوشه ای از مشکلات جامعه دانش آموزی را برطرف کنند.
در ادامه سالار قاسمی مدیر کل آموزش وپرورش البرز اظهار کرد : مجلس دانش آموزی امروز ما،سیمای مجلس شورای اسلامی آینده کشور است.
وی افزود: استان البرز توفیقات بسیار خوب و برجسته ای در زمینه دانش آموزی دارد که این ها همه بخاطر وجود همکاران خوب و ساعی و پرتلاش است اگر مجلس دانش آموزی ما،خلاق،کوشا و پر تلاش باشدمسئولیت مجلس شورای اسلامی آینده کشور هم همین خواهد بود.
ایشان در پاسخ به سوال چگونه شورای موفقی باشیم به سوگند نامه خوانده شده توسط مجلس دانش آموزی در ابتدای جلسه اشاره کرد و گفت : برای پاسخ به این سوال باید به سه کلمه کلیدی و مهم "آگاهانه،مدبرانه و صادقانه" در سوگند نامه ای که خواندید رجوع کنیدشما باید اهل مطالعه و تحقیق باشید و صحبت هایتان دلیلی داشته باشد زیرا که شما واسطه بین مسئولین و دانش آموزان هستید که انتقادات دانش آموزان را به گوش ما میرسانید.
قاسمی در ادامه اضافه کرد : آگاهانه حرف زدن برابر با آگاهانه تصمیم گرفتن است پس به آن سوگندنامه ای که خواندید عمل کنید.
مدیر کل استان در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد : مدبرانه عمل کردن یعنی اینکه بر اساس علم ، تفکر و آگاهی اول برروی کاری تفکر کنیدو سپس آنرا انجام دهید تا ببینید کاری که انجام میدهید چقدر بر روی مدرسه اثر مثبت خواهد داشت .شما باید اینطور تربیت شوید ما مجلس دانش آموزی را به عنوان مشاورین خوب خود میدانیم.
قاسمی اضافه کرد : لازمه همه این مطالب که گفتم خود باوری و خود یاوری است. که مهم تر از خود باوری خود یاوری است پارلمان دانش آموزی باید تمرین مردم سالاری داشته باشند یعنی اینکه همه باید در خدمت مردم باشند.
سپس مدیر کل استان در مورد نسل جوان و راه های پیشرفت بیشتر این نسل توضیحاتی داد و خواستار اجرای سوگند نامه یاد شده توسط دانش آموزان شد.
در پایان دانش آموزان سوگند یاد کردند که آگاهانه،مدبرانه و صادقانه به عنوان بخشی از تهعدات شورای دانش آموزی که عدالت جویی برای همه دانش آموزان است عمل کنند.

خبرنگار ؛ نادیا مردانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار