دبیر تربیت بدنی منطقه ۱۱ گفت:

هدف اصلی از اجرای طرح کوچ تغییر سبک زندگی از غیر فعال به سبک زندگی فعال است

تهران (پانا) - مقاله دبیران تربیت بدنی منطقه ۱۱ در جمع مقالات برتر اولین همایش استانی نقش ورزش بر سبک زندگی و پیشبرد اهداف طرح کنترل وزن و چاقی (کوچ) قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۶۳۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی از اجرای طرح کوچ تغییر سبک زندگی از غیر فعال به سبک زندگی فعال است

به گزارش کارشناس تربیت بدنی منطقه ۱۱، در اولین همایش استانی نقش ورزش بر سبک زندگی و پیشبرد اهداف طرح کوچ، مقالات عسل رجاییان دبیر تربیت بدنی دبستان اندیشه و مهسا مرتضاییان عضو گروه آموزش درس تربیت بدنی منطقه ۱۱ به عنوان مقالات برتر همایش انتخاب شد.
عسل رجائیان در خصوص موضوع مقاله خود می گوید: در دنیای امروزی که اغلب دانش آموزان کم تحرک و یا بی تحرک هستند، با خطرات بی تحرکی از قبیل چاقی و بی‌انگیزگی در امور روزمره، افسردگی، بلوغ زود‌رس به ویژه در دختران بیشتر از گذشته مواجه هستیم و اطلاعات مرتبط با این مسئله نشان می دهند که حدود ۲۱ درصد از کودکان و نوجوانان ایران دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.
از طرف دیگر مطالعات علمی نشان می‌دهد که فعالیت بدنی و ورزش تأثیرات مثبتی بر سلامت جسمانی و روانی و ارتقاء سیستم ایمنی بدن به منظور مقابله با انواع بیماری ها و شیوع چاقی و اضافه وزن دارد.
رجاییان ادامه داد: با توجه به توضیحات ارائه شده به دانش آموزان و با تعامل خوبی که با دانش آموزان مدرسه و اولیای آنان داشتم از سال تحصیلی گذشته دانش آموزان فعال و ورزشکار و دانش آموزان غیرورزشکار را شناسایی کردم و با داده هایی که از قد و وزن و شاخص توده بدنی این دانش آموزان و دانش آموزان چند مدرسه دیگر به دست آوردم و مطالعاتی که با توجه به رشته تحصیلی خود در این زمینه انجام دادم، با همکاری و همراهی یکی از دبیران تربیت بدنی مقاله ای با همین موضوع تدوین و برای همایش استانی آموزش و پرورش ارسال کردم.
وی در ادامه به مزایای طرح کوچ که امسال در آموزش و پرورش سراسر کشور اجرا می شود اشاره کرد و افزود: طرح کوچ نام طرحی است که توسط حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش به منظور کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه مراقبین سلامت و دبیران تربیت بدنی نقشی اساسی در حفظ سلامت دانش‌آموزان در مدارس ایفا می‌کنند گفت: مراقبین سلامت و دبیران تربیت بدنی باید با افزایش مطالعه و آگاهی‌های خود، مرجع مشاوره در مدارس باشند و در صورت نیاز، دانش‌آموزان را به پزشکان متخصص ارجاع دهند.

وی گفت: هدف اصلی از اجرای طرح کوچ تغییر سبک زندگی از سبک زندگی غیر فعال به سبک زندگی فعال است.
رجائیان افزود: امید است استمرار طرح کوچ، باعث شود که به وزن ایده آل و سلامت جسمی دانش آموزان برسیم، زیرا در مدارس دانش آموزان نخبه‌ای داریم که از اضافه وزن شدید رنج می‌برند و تاکنون به تغذیه، فعالیت بدنی و سلامت جسمی آن ها توجه کمی شده است.
رجاییان در پایان افزود: از همه همکاران و کادر اجرایی دبستان اندیشه و کارشناسی تربیت بدنی منطقه که با بنده در گردآوری داده های این مقاله همکاری کردند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار