در گفت‌وگو با پانا:

کواکبیان: فقط از جناح اصلاح‌طلب باید کاندیدا انتخاب کنیم، والسلام

باید از درون جریان اصلاحات نامزد انتخاباتی داشته باشیم؛ رد صلاحیت هم شد خودمان را به آب و آتش نزنیم/از اول هم گفتیم که نه کاندیدای اجاره‌ای، نه نیابتی و نه استقراضی

تهران (پانا) - دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 تاکید کرد از اول هم بیان شد که نه کاندیدای اجاره‌ای، نه نیابتی و نه استقراضی؛ اصلاح‌طلبان باید از درون جناح اصلاح‌طلب کاندیدا انتخاب کنند،والسلام.

کد مطلب: ۱۱۶۳۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کواکبیان: فقط از جناح اصلاح‌طلب باید کاندیدا انتخاب کنیم، والسلام

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مرد‌م‌سالاری در گفت‌وگو با پانا درباره «ائتلاف» احتمالی جریان اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 اظهار کرد: «در کشورهای پیشرفته‌ دموکراتیک، "ائتلاف" همواره بعد از انتخابات و نه قبل از انتخابات انجام می‌شود.»

وی توضیح داد: «در این کشورها ابتدا حزب، کاندیدای خودش را معرفی می‌کند و بعد از رأی‌گیری برای تشکیل کابینه ائتلاف می‌شود. بنابراین ائتلاف قبل از انتخابات معنا ندارد و متأسفانه در اینجا به احزاب اجازه رشد نمی‌دهند.»

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اشاره کرد و افزود: «از اول هم گفتیم که نه کاندیدای اجاره‌ای، نه نیابتی و نه استقراضی؛ ما باید از درون جریان اصلاح‌طلب کاندیدا داشته باشیم والسلام.»

دبیرکل حزب مردم‌سالاری درباره اینکه اگر صلاحیت کاندیدای جریان اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری مورد تایید قرار نگیرد، چه سیاستی انتخاب خواهد شد، واکنش نشان داد و تصریح کرد: «دلیلی ندارد خودمان را به آب و آتش بزنیم. بحث ما اعلام حمایت است، اگر نامزدی هم نداشتیم نداریم دیگر.»

کواکبیان در پاسخ به اینکه اگر کاندیدای اختصاصی جریان اصلاحات «رد صلاحیت» شود ممکن است این جریان سیاسی بحث «بد و بدتر» را مطرح و از مردم برای حمایت از کاندیدای به اصطلاح «بد» و عدم رأی به نامزد «بدتر» دعوت کند یا خیر؟ گفت: «حزب ما امکان ندارد به این سمت برود. ما از اول هم در زمان [انتخابات] مجلس دهم از ائتلاف با جریان موافق [حامی] دولت مخالف بودیم، یادتان نیست؟ بعد از آن هم مخالف بودیم و الان هم مخالف هستیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار