مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

قابلیت الگو شدن مدارس شاهد با استاندارد سازی

زنجان (پانا) - کارگاه استاندارد سازی و ایجاد سبک منسجم مدارس شاهد استان با حضور مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت و مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در محل سالن تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
قابلیت الگو شدن مدارس شاهد با استاندارد سازی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش زنجان، محمدرضا رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در کارگاه استاندارد سازی و ایجاد سبک منسجم مدارس شاهد استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران و معلمان مدارس شاهد در ایام شیوع ویروس کرونا، به تشریح شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد پرداخت.

رزاقی افزود: در شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد به دنبال آن هستیم که مدیران با اطاعات کافی در مورد فعالیتها به تحلیل پرداخته و راه را مشخص کنند.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت بیان داشت: مدرسه شاهد یک مدرسه هدفمند و نظامدار است و ضرورت دارد با چشم انداز و تصویر مطلوب کیفی حرکت کنیم تا به اهداف دست یابیم.

رزاقی گفت: تحقق ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، استراتژی اصلی مدارس شاهد بوده و است و باید بتوانیم دانش آموزانی تمام ساحتی تربیت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی های مدرسه کیفی و لزوم مسئولیت پذیری، گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است و لازم است همواره مورد توجه قرار گیرد و زمانی میتوان مسئولیت پذیر بود که مدرسه کیفی باشد.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت با بیان اینکه دانش‌ آموزان همچون بذری هستند که هر کدام قابلیت های ویژه خود را دارند و تمامی آنان قادر به یادگیری هستند، بیان داشت: اگرمی‌خواهیم دانش آموزان به خلاقیت برسند باید کنترل را به حداقل برسانیم.

این مقام مسئول افزود: بستر اصلی یادگیری در خانه اتفاق می افتد و تا زمانی که خانه را آماده نکنیم و نگاه والدین به یادگیری منطبق با مدرسه نباشد یعنی سیستم خوب شکل نگرفته است و یادگیری اتفاق نمی‌افتد. والدین نیز در مدل فرزندپروری باید با مدرسه هماهنگ بوده و تعامل لازم را داشته باشند.

رزاقی با بیان این که سند تحول مجموعه مفاهیم نگرشی است و برای هر نگرش، دانش آن لازم و ضروری است، تصریح کرد: با استاندارد سازی مدارس شاهد به دنبال اثبات این مهم هستیم که این مدارس قابلیت الگو شدن در طراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را دارند.

شفاف سازی منابع مالی و هزینه هدفمند، لزوم حرکت بر مبنای برنامه و عرف، تکریم دانش آموزان به طرق مختلف، رفتار مسئولانه و لزوم روشن سازی قابلیت ها، چشم انداز و راهبرد در مدیریت مدارس از دیگر موارد مورد تاکید مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت در این کارگاه بود.

شایان ذکر است در این جلسه مدیران مدارس شاهد استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار