وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

زاهدان (پانا)- رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت از شنبه وزش باد شدید و گردو خاک، زاهدان و برخی مناطق مرکزی و غربی استان را فرا می گیرد.

کد مطلب: ۱۱۶۳۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

علی ملاشاهی در گفت وگو با پانا اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود وزش این باد علاوه بر زاهدان، شهرستان های تفتان، خاش، سراوان، مهرستان، سیب سوران، شمال دلگان و میرجاوه و همچنین شهرهای بزمان و نصرت آباد را فرا گیرد.

وی افزود: انتظار می رود بیشینه سرعت وزش باد به 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت و گاهی بیشتر از 70 کیلومتر بر ساعت برسد و سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه قسمتی از کانون وزش باد در محدوده کویر لوت است، پیش بینی می شود گردوخاک در محورهای مواصلاتی به سمت استان کرمان به دلیل کاهش شعاع دید با اختلال همراه شود.

ملاشاهی گفت: اختلال موقت در ترددهای ریلی در مسیر زاهدان-بم نیز وجود دارد، بنابراین توصیه می شود راه آهن تدابیر لازم برای عبور بی خطر قطار از کانون وزش باد را در دستور کار قرار دهد.

وی توصیه کرد: از ترددهای غیرضروری در محورهای زاهدان-بم و ایرانشهر-بم در زمان باد و گردوخاک جلوگیری شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کشاورزان و فعالین عمرانی مناطق درگیر طوفان اقدامات پیش گیرانه از قبیل مقاوم سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و سازه های گلخانه ای را در دستور کار قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار