بسته تحولی بهترین مسیر برای رسیدن به تربیت اجتماعی دانش آموزان است

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد بسته تحولی سازمان دانش آموزی با عنوان «هر دانش آموز؛ یک نقش اجتماعی» بهترین مسیر برای رسیدن به هدف اصلی این سازمان یعنی تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۱۶۲۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بسته تحولی بهترین مسیر برای رسیدن به تربیت اجتماعی دانش آموزان است

محمود همت در نشست هم اندیشی با مدیران ادارات آموزش و پرورش قطب سیستان که در خانه معلم زابل برگزار شد، اظهار کرد: هر حوزه برای رسیدن به هدف باید نقشه راه داشته باشد و نقشه راه آموزش و پرورش سند تحول است که ۲۵ بسته تحولی برگرفته از راهکارهای سند تحول بنیادین باید در طول سال تحصیلی توسط تمامی حوزه‌ها عملیاتی شود.

محمود همت افزود: بسته تحولی سازمان دانش آموزی با شعار «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی» جامع ترین بسته مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است که اجرای آن موجب ارتقای نقش اجتماعی دانش آموزان خواهد شد.

وی ادامه داد: محور اصلی در این بسته تحولی، دانش آموزان هستند و زمینه‌های متنوعی برای مشارکت همه‌جانبه و نقش‌پذیری آنان طراحی‌ شده است.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: گام اصلی و مهم، پیاده‌سازی و اجرای این بسته تحولی در سطح شهرستان‌ها، مناطق، نواحی و به‌ویژه مدارس است که در این زمینه نیازمند همراهی و همکاری مدیران و معاونان پرورشی شهرستان‌ها و مناطق هستیم.

وی به سه فعالیت اصلی سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: پیشتازان، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا محورهایی هستند که اهداف بسته تحولی «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی» به صورت مدون در آن اجرایی می شود.

همت با بیان اینکه مجلس دانش آموزی بهترین ظرفیت برای بروز استعدادها و توانمندی های مدیریتی دانش آموزان است، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جاری براساس بسته تحولی علاوه بر تشکیل نخستین مجلس دانش آموزی استانی، 12 مجلس دانش آموزی شهرستانی نیز در سیستان و بلوچستان ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: هیئت رئیسه مجلس استانی مشاوران مدیران کل آموزش و پرورش هستند و به همین ترتیب اعضای هیئت رئیسه مجلس شهرستانی نیز مشاوران مدیران آموزش و پرورش شهرستان و منطقه خود محسوب می‌شوند به همین دلیل باید حضور این دانش آموزان در جلسات آموزش و پرورش جدی گرفته شود.

جذب 124 هزار دانش آموز در تشکل پیشتازان

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان در ادامه فعالیت این سازمان در تشکل پیشتازان اشاره کرد و گفت: اولین مرحله در بخش فعالیت های پیشتازان جذب دانش آموز و مربی پیشتاز است که سهمیه ابلاغی به استان ما برای جذب دانش آموز 107 هزار و 70 نفر و در بخش مربی3 هزار و 873 نفر بود که توانستیم بالاتر از سهمیه مورد انتظار، 124 هزار و 957 دانش آموز و 4 هزار و 28 مربی در تشکل پیشتازان جذب کنیم.

همت بر اهمیت آموزش مربیان توانمند تاکید کرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما در سازمان دانش آموزی آموزش مربیان است.

همت با بیان اینکه اولین گام برای تربیت افراد، تربیت مربی توانمند است، ادامه داد: تا زمانی که نیروی انسانی و مربی توانمند در مدارس نداشته باشیم نمی توانیم ماموریت خود را به سرانجام برسانیم به همین منظور دوره مقدماتی تربیت مربیان پیشتاز بر اساس بسته تحولی از 4 تا 8 بهمن به صورت سراسری در کشور برگزار شد و مربیان سیستان و بلوچستان نیز به صورت آنلاین در این دوره شرکت کردند.

برگزاری دوره استانی آموزش خبرنگاری

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که یک بخش از بسته تحولی «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» مختص به خبرگزاری پاناست، اولین قدم در اجرای این بسته تحولی یعنی «دوره تربیت مدرس خبرنگاری» با وجود شرایط کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی در مرکز استان برگزار شد.

همت خاطر نشان کرد: در این دوره براساس سهمیه اعلام شده از مرکز، 10 نفر از فرهنگیان علاقمند از شهرستان های زاهدان، زابل، سراوان، ایرانشهر و چابهار در زاهدان گردهم آمدند و از طریق ویدئو کنفرانس در این دوره سراسری که از مرکز مدیریت می شد، شرکت کردند.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی دوره استانی آموزش خبرنگاری ویژه دانش آموزان در زاهدان برگزار شد که 20 دانش آموز دختر و پسر در آن شرکت کردند و مهارت های مربوط خبرنویسی، گزارش نویسی و مصاحبه را آموختند.

همت، خبرگزاری پانا را یک ظرفیت بزرگ رسانه ای برای آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: بر اساس بسته تحولی قرار است تا پایان سال جاری 200 دانش آموز خبرنگار در استان تربیت کنیم.

وی افزود: در چشم انداز 1404 نیز قرار است با افزایش ظرفیت دانش آموزی به شعار « هر مدرسه یک خبرنگار» دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار