مدیردانش آموزی استان خبرداد:

از بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان و نواحی یک و دو سنندج تجلیل شد

سنندج(پانا) - به مناسبت هفته زن و بزرگداشت مقام مادر و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، از کارکنان زن و بانوان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان و نواحی یک دو سنندج تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
از بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان و نواحی یک و دو سنندج تجلیل شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان ظهر امروز در مراسمی با عنوان «یاس مهربانی» ویژه گرامیداشت هفته زن و بزرگداشت مقام مادر که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش ابتدایی و مشاور امور بانوان اداره کل و مسئول بسیج فرهنگیان استان در سالن همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزارشد؛ از کارکنان زن اداره کل آموزش و پرورش استان و نواحی یک و دو سنندج تجلیل شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با گرامیداشت هفته زن و مقام مادر و همچنین تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، به جایگاه بانوان و مادران در آیات قرآن و آموزه های دینی اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام اهمیت ویژه ایی برای زنان قائل است و قرآن پیامبر را به مژده ایی وعده می دهد که او را راضی می کند و آن هدیه میلاد حضرت فاطمه (س) است .

قربانی با بیان اینکه دین اسلام ارزش و اعتبار خاصی برای زنان قائل است؛ خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ظهور پیامبر جایگاه زنان در جامعه بشری ارتقای پیدا کرد و امروز همه بر این باورند که زن و مرد مساوی هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند .

وی با اشاره به اینکه در طول عمر 42 ساله انقلاب اسلامی همه بسترها برای حضور فعال بانوان فراهم شده است؛ ابراز امیدواری کرد زنان متناسب با پتانسیل و توانایی خود در عرصه های مختلف اجتماع حضور پررنگ داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه گریزی به وضعیت پوشش تحصیلی در دوره های مختلف تحصیلی در استان کردستان زد و با بیان اینکه پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی و متوسطه اول در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ گفت: پوشش تحصیلی در دوره دوم متوسطه بویژه دختران روستایی نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه بانوان در هرجایی که اشتغال داشته باشند قطعا موفق خواهند بود؛ خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانوان شاغل در آموزش و پرورش استان در بخش های مختلف اداری، مدیر مدارس، مربیان پرورشی و معلمی وظایف خود را به خوبی انجام داده و با بادقت نظر، سرعت ، ظرافت و آرامش خاص و بدون هیچ گونه حاشیه ای فعالیت می کنند.

همچنین لیلا حیدری مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم به بیان مطالبی در خصوص مسئله زن در قرآن پرداخت و گفت: در آیه 74 سوره فرقان زنان و فرزندان را مایه روشنایی چشم مردان می داند.

حیدری با بیان اینکه در قرآن کریم تقوا، علم و جهاد در راه خدا به عنوان سه عامل برتری نام برده شده است؛ خاطرنشان کرد: مردان هیچ گونه برتری نسبت به زنان ندارند و برتری در قرآن زن و مرد نمی شناسد.

حیدری از کسب رتبه اول کشوری در ارزیابی شاخص های اختصاصی امور بانوان آموزش و پرورش کردستان خبر داد و از تلاش و زحمات کلیه دست اندرکاران امر تقدیر و تشکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مهم ترین طرح های حوزه بانوان در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در این حوزه شش طرح ملی در حال انجام است .

حیدری اجرای طرح گفتگوی موثر را یکی از برنامه های مهم و اولویت دار در این حوزه برشمرد و تاکید کرد: باید در آموزش ها در مداری موضوع سلامت بلوغ دختران و زنان تشریح شود تا خانواده به درک درستی نسبت به اهمیت این موضوع برسد.

مشاور امور بانوان استان طراحی مسیر شاد زیستن را یکی دیگر از برنامه های حوزه امور بانوان دانست و گفت: این طرح در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و در اجرای سیاست افزایش جمعیت اجرا می شود.

گفتنی است در پایان این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به همراه معاون آموزش ابتدایی و مشاور امور بانوان و مسئول بسیج فرهنگیان با اهدای لوح سپاس از زحمات بانوان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان و نواحی یک و دو سنندج تجلیل کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار