مدیر دبیرستان حضرت نرجس (س) منطقه ۶ شهر تهران:

فناوری‌های نوین ارتباطی در پساکرونا، مکمل آموزش حضوری خواهند بود

تهران( پانا )- مدیر دبیرستان حضرت نرجس(س) منطقه 6 تهران، استفاده از ظرفیت تکنولوژی در دوران پسا کرونا را امری مهم و بخش جدایی ناپذیر آموزش دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۲۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فناوری‌های نوین ارتباطی در پساکرونا، مکمل آموزش حضوری خواهند بود

اسماعیلی، مدیر دبیرستان دخترانه حضرت نرجس (س) منطقه 6 شهر تهران، در گفت و گو با پانا در خصوص ویژگی‌های آموزش غیرحضوری گفت: آموزش مجازی عبارت است از انجام فرآیند یاددهی و یادگیری به‌صورت غیر حضوری و با استفاده از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی همچون اینترنت و پلتفرم، که وسیله ارتباط با دانش آموز است.
وی در خصوص بازگشایی مدارس با اولویت آموزش مجازی یا حضوری در دوران پساکرونا گفت: اگر در شرایط رفع خطر ویروس کرونا و وضعیت عادی و سفید قرار داشته باشیم و سلامتی افراد به خطر نیافتد آموزش حضوری را خواهیم داشت. در چنین شرایطی بازگشایی مدرسه را توصیه می کنم؛ اما در تکمیل فرآیند یاددهی و یادگیری استفاده از تکنولوژی و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی بسیار مهم است و از این پس بخش جدایی ناپذیر آموزش خواهد بود. آموزش حضوری در اولویت و استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی هم به صورت مکمل لازم به‌ نظر می رسد.
اسماعیلی در خصوص اهمیت ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، دبیران، اولیاء مدرسه در کلاس‌های مجازی افزود: برقراری ارتباط با دانش آموز در فضای مجازی از طریق میکروفون و وب‌کم فعال، پرسش و پاسخ از طرف معلم و دانش آموز، تعامل و برقراری روابط عاطفی و محبت آمیز از طرف معلم و همچنین نظارت بالینی و کنترل حضور و غیاب دانش آموزان از طرف معلم و معاونین مدرسه و خانواده انجام می شود. گروه بندی دانش آموزان و دادن مسئولیت بر اساس توانمندی ها و استعداد به آن‌ها و تعیین سرگروه درسی به صورت دوره ای و نوبتی در فضای مجازی و ترویج فعالیت و کارگروهی و تعامل و همکاری و همدلی بین دانش آموزان و فعال کردن وب‌کم و میکروفون دانش آموزان برای ارائه مطالب درسی و کنفرانس و انجام پژوهش و تحقیق در کلاس مجازی و تشویق گروهی دانش آموزان می تواند در برقراری ارتباط بین دانش آموزان موثر و مفید باشد.
مدیر دبیرستان حضرت نرجس (س) در پایان درباره میزان آمادگی دانش آموزان برای پرسش های حضوری و آزمون ها افزود: آمادگی دانش آموزان برای امتحان و ارزشیابی حضوری بستگی به خود دانش آموزان دارد. با توجه به تفاوت های فردی و دانش، بینش و نگرش و توانمندی های علمی، فرهنگی، اخلاقی، اعتقادی و مسئولیت پذیری و خودکنترلی دانش‌آموزان می تواند با آمادگی و موفقیت صد درصدی توام باشد.

*حنانه باستانی،خبرنگار دانش آموز منطقه 6

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار