۵۰۰ تبلت به دانش‌آموزان مازندران اهدا شد

ساری (پانا) - ۵۰۰ دستگاه تبلت در رزمایش کمک مومنانه و در قالب پویش همکلاسی مهربان و نذر هوشمند، در میان مدیران مدارس مازندران توزیع شد تا به دانش‌آموزان نیازمند رسانده شود.

کد مطلب: ۱۱۶۱۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
۵۰۰ تبلت به دانش‌آموزان مازندران اهدا شد

در آیینی که عصر امروز در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری به صورت متمرکز و با همت سپاه کربلای مازندران و اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، ۵۰۰ دستگاه تبلت و ۱۰ هزار بسته نوشت‌افزار و یک‌هزار پوشاک گرم در میان دانش‌آموزان استان توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این آیین از خرید و توزیع ۸ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت هوشمند در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه و توزیع آن میان دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش ۲۲ هزار تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند خریداری و در اختیار دانش‌آموزان مازندرانی قرار گرفت.

علیرضا سعدی پور شمار دانش‌آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزش را در ابتدای مجازی شدن آموزش حدود ۴۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری بانک های عامل ۱۲ هزار فقره قرارداد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه منعقد شد که از این تعداد ۶ هزار و ۹۰۰ فقره از سوی بانکهای عامل ملی، تجارت، سپه، رفاه و توسعه تعاون پرداخت شد.

او ادامه داد: هم‌اکنون شمار دانش‌آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزش ۱۱ هزار نفر است که امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و خیران این تجهیزات مورد نیاز خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار بگیرد. از ابتدای سال تحصیلی جاری و طبق داده‌های از مجموع ۵۰۸ هزار و ۲۵۵ هزار دانش آموزان مازندرانی، حدود ۴۰ هزار تن برای بهره‌گیری از آموزش مجازی از داشتن تلفن همراه هوشمند و تبلت محروم بودند که تاکنون اقدامات زیادی برای رفع مشکل این دانش آموزان انجام شد.

سعدی پور با بیان اینکه اگر چه هنوز ۱۱ هزار و ۸۰۵ دانش آموز مازندرانی فاقد ابزار هوشمند از جمله تلفن همراه و تبلت هستند، تأکید کرد که طبق توافق‌های صورت گرفته، بانک‌های مازندران متعهد به پرداخت ۱۲ هزار مورد تسهیلات خرید تجهیزات هوشمند دانش‌آموزی بودند که تاکنون بیش از ۵۰ درصد آن محقق شد و در صورت تحقق بقیه تسهیلات بانکی، شاهد رفع کامل این محرومیت برای تمامی دانش‌آموزان استان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار